شناسهٔ خبر: 26557 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

گفت‌وگوی دو استاد ایرانی و اسپانیایی در نشستی برای «اونامونو»

چهارمین نشست عصر فرهنگ ملل، میزبان دو استاد ایرانی و اسپانیایی است که درباره شخصیت و آثار «میگل دِ اونامونو» نویسنده و فیلسوف اسپانیایی با یکدیگر به گفت‌وگو می‌نشینند.

به گزارش فرهنگ امروز به نقل از ایبنا؛ دکتر نجمه شبیری، استاد زبان اسپانیایی دانشگاه‌های کشور و خاویر ارناندث، استاد زبان فارسی دانشگاه بارسلون در چهارمین نشست عصر فرهنگ ملل درباره شخصیت و آثار «میگل د اونامونو، نویسنده و فیلسوف اسپانیایی» سخن می‌گویند.
 
میگل دِ اونامونو، مقاله‌نویس، رمان‌نویس، شاعر، نمایشنامه‌نویس و فیلسوف اسپانیایی که علاوه بر نوشته‌های خود نقش مهمی در روشنفکری در اسپانیا داشته است. صلح در جنگ، عشق و تربیت، آینه مرگ، مه، ابل سانچز، تولیو مونتالبان، سه رمان شایان تقلید و یک مقدمه، خاله تولا، ترسا، چگونه یک رمان درست کنیم، دون ساندالیو و بازیکن شطرنج، آثار شاخص اونامونو به شمار می‌روند.
 
مدیریت گروه زبان و ادبیات اسپانیایی دانشگاه علامه طباطبایی تهران و ریاست بخش اسپانیایی حوزه هنری، از سوابق نجمه شبیری و تدریس زبان فارسی در دانشگاه بارسلون و همچنین ترجمه «قصه‌های ایرانی برای بچه‌های اسپانیایی» (مبتنی بر آثار زنده‌یاد مهدی آذریزدی) بخشی از کارنامه خاویر ارناندث است.
 
چهارمین نشست عصر فرهنگ ملل با موضوع بررسی آثار و شخصیت «میگل دِ اونامونو» و گفت‌وگوی نجمه شبیری و خاویر ارناندث، دوشنبه ۸ دی‌ماه از ساعت ۱۶ در سالن استاد امیرخانی خانه هنرمندان ایران برگزار می‌شود و حضور عموم علاقه‌مندان در آن آزاد است.

این نشست به همت موسسه فرهنگی ـ هنری و انتشارات بین‌المللی الهدی و مشارکت خانه هنرمندان برگزار می‌شود.

نظر شما