شناسهٔ خبر: 26569 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

واکنش‌های مردم و منتقدان به فیلم «مصاحبه»

در حالی كه نمايش فيلم جنجالی «مصاحبه» موجب شده تا كره شملاي به شدت به اوباما انتقاد کند، منتقدان اين فيلم را چندان تحويل نگرفتند.

به گزارش فرهنگ امروز به نقل از مهر؛ هر چند كمپاني سوني ابتدا تصميم گرفته بود تا فيلم جنجالي «مصاحبه» را كه فيلمي كمدي درباره ترور رهبر كره شمالي است، نمايش ندهد اما با اعتراض‌هاي مختلف اين كمپاني سرانجام آن را در تعدادي از سالن‌هاي مستقل سينما و نيز به صورت آنلاين در يوتيوب به نمايش درآورد.

اين فيلم كه حالا ديگر عليرغم تهديد هكرها مبني بر حمله تروريستي به سينماهاي نمايش دهنده، به اكران درآمده است، ترور كيم‌جونگ-اون را تصوير مي كند.

سوني كه بيش از همه براي انتقاد رييس جمهوري اين كشور و اعتراض چهره‌هايي چون جرج كلوني به تحديد آزادي بيان با اين كار از تصميم خود منصرف شد، با وجود همه حمايت هايي كه از آن شد، اكنون با نقدهاي متفاوتي روبه رو شده است.

منتقد لس آنجلس تايمز اين فيلم را موجب گسترش اعدام خوانده و مي گويد اين فيلم احمقانه خيلي بيشتر از آنچه شايسته‌اش بود، مطرح شد. اين منتقد همچنين با توجه به صحنه اي كه سر رهبر كره از بدنش جدا و پرتاب مي شود، به كره جنوبي هشدار مي دهد كه هرگز به سراغ ساخت چنين فيلم هايي نرود.

طرفداران فيلم نيز آن را در توييتر به اشكال مختف توصيف كردند از يك ظرف پر از هجو تا يك فيلم خيلي بامزه.

و در وب سايت گوجه فرنگي سرخ، تماشاگران به آن امتيازي زير 50 درصد دادند و در ساعات اخير امتياز آن به حدود 50 درصد رسيده است.

با وجود همه اين نقدهاي جدي، لي پترسون مدير سينمايي در نيويورك مي گويد نمايش اين فيلم بيشتر براي حمايت از اصول انجام شده است. او مي گويد ما از اين راه پول در مي آوريم و جداي از آن، آزادي بيان و آزادي تماشاي فيلم حقي نيست كه بشود از فردي دريغ كرد.

اين فيلم با بازي جيمز فرانكو و ست روگن كه در نقش كمك كارگردان هم حضور داشت، در نيمه شب كريسمس در سينماهاي محدودي از سراسر آمريكا به نمايش درآمد. روگن با تشكر از مردمي كه در سينماي لس آنجلس گردآمده بودند از آنها تشكر كرد و گفت بدون شماها امكان ندارد بتوان هيچ كاري انجام داد. اگر چنين سينماها و مردمي مثل شماها وجود نداشتند، ما هيچ نبوديم.

بيش از 300 سينماي مستقل در سراسر آمريكا با نمايش اين فيلم موافقت كردند و همزمان در يوتيوب، گوگل پلي، ايكس باكس ميكروسافت و برخي از وب سايت ها نيز اين فيلم نمايش داده شد.

در «مصاحبه» روگن و فرانكو در نقش دو خبرنگار تلويزيوني وامانده ظاهر شده اند كه به تشويق سازمان سيا كيم را ترور مي‌كنند.

گروه «محاظفان صلح» با نمايش اين فيلم مخالفت كردند و اف بي آي آنها را به كره شمالي منتسب ساخت.

در همين حال خبرگزاري فرانسه، گزارش كرده است كره شمالي پس از تشويق اوباما به نمايش اين فيلم او را سرزنش كرد. كميسيون دفاع ملي كره همچنين آمريكا را براي قطع اينترنت اين كشور كه چند روز پيش چندين ساعت به طور انجاميد، سرزنش كرد. اين خبر اكنون خبر يك گوگل است.  

نظر شما