شناسهٔ خبر: 26622 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

«آندری تارکوفسکی» تجدید چاپ شد

کتاب «آندری تارکوفسکی» نوشته شان مارتین با ترجمه فردین صاحب الزمانی به چاپ دوم رسید. نخستین چاپ این کتاب در سال 1391 منتشر شد. این کتاب ششمین جلد از مجموعه «کتاب کوچک کارگردانان» است.

به گزارش فرهنگ امروز به نقل از ایبنا؛ فردین صاحب الزمانی، مترجم، کارگردان و تدوینگر سینما گفت: ترجمه من از کتاب «آندری تارکوفسکی» نوشته شان مارتین تجدید چاپ شد. این کتاب ششمین جلد از مجموعه «کتاب کوچک کارگردانان» است که در انتشارات آوند دانش و با نظارت و دبیری هادی چپردار، منتشر می‌شود.

وی افزود: نخستین انتشار این کتاب در سال ۱۳۹۱ با شمارگانی بیش از دو هزار نسخه در دسترس مخاطبان قرار گرفت و تقریبا از آن استقبال مناسبی شد. این کتاب برای شناخت آثار و منظومه فکری تارکوفسکی بسیار مناسب است و مطمئن هستم مطالعه این کتاب علاقه‌مندان به سینمای فاخر و آثار این فیلمساز شهیر روس را اقناع خواهد کرد.



از مجموعه کتاب کوچک کارگردانان تاکنون کتاب‌هایی چون «ارسن ولز» مارتین فیتس جرالد، «استنلی کوبریک» پل دانکن، «دیوید لینچ» ميشل لوبلان و كالين آدل، «کریشتف کیشلوفسکی» مونيكا مورو، «جوئل و ایتل کوئن» الن چشاير و جان اشبروک، «آلفرد هیچکاک» پل دانکن و «وودی آلن» مارتین فیتس جرالد، منتشر شده است.


 چاپ دوم کتاب «آندری تارکوفسکی» نوشته شان مارتین با ترجمه فردین صاحب الزمانی با شمارگان هزار و ۵۰۰ نسخه، ۳۵۲ صفحه و بهای ۱۸ هزار تومان از سوی انتشارات آوند دانش در دسترس مخاطبان قرار گرفت. برای مطالعه فایل pdf صفحات نخستین این کتاب به این نشانیبروید.



نخستین چاپ «آندری تارکوفسکی» نیز در سال ۱۳۹۱ با شمارگان دو هزار و ۲۰۰ نسخه و بهای هشت هزار تومان منتشر شده بود. گزارش جلسه نقد و بررسی این کتاب در سرای اهل قلم را ازاین نشانی بخوانید.

فردین صاحب الزمانی متولد ۱۳۴۲، کارگردان، فیلمنامه نویس، تدوینگر، طراح صدا و مترجم، فارغ التحصیل رشته سینما از دانشکده سینما و تئاتر دانشگاه هنر تهران است. وی در سال ۱۳۸۹ فیلم «چیزهایی هست که نمی‌دانی»‌ را کارگردانی کرد و برای این فیلم برنده جایزه ویژه جشنواره فیلم کارلووی واری شد. تدوین فیلم «پله آخر» به کارگردانی علی مصفا و «در دنیای تو ساعت چند است؟» به کارگردانی صفی یزدانیان از جمله آخرین فعالیت‌های این هنرمند در حوزه سینماست.

با ترجمه صاحب‌الزمانی تاکنون کتاب‌های فیلمنامه «راننده تاکسی» اثر «پل شریدر»، فیلمنامه «نوستالگیا» اثر آندری تارکوفسکی و ششمین جلد از مجموعه کتاب کوچک کارگردانان با نام «تارکوفسکی» نوشته «شان مارتین» منتشر شده‌اند.

نظر شما