شناسهٔ خبر: 26631 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

بیش از 70 درصد فارغ التحصیلان موسسه فرهنگ و هنر شاغل هستند

رئیس موسسه آموزش عالی عملی کاربردی فرهنگ و هنر با بیان اینکه بیش از 70 درصد فارغ التحصیلان موسسه فرهنگ و هنر شاغل هستند، گفت: این موسسه در بهمن ماه امسال 12 هزار دانشجو در مقاطع کاردانی و کارشناسی جذب می‌کند. -

به گزارش فرهنگ امروز به نقل از فرس؛ حمیدرضا شاه آبادی رئیس موسسه آموزش عالی عملی کاربردی فرهنگ و هنر در نشست خبری بعدازظهر امروز گفت: موسسه آموزش عالی علمی کاربردی فرهنگ و هنر دارای 97 مرکز در 19 استان کشور است و به زودی واحدهای جدید این مرکز در استان‌های زنجان، آذربایجان شرقی، فارس و خوزستان راه اندازی می‌شود.

وی افزود: وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی برنامه دارد تا پایان فعالیت دولت یازدهم، واحدهای موسسه فرهنگ و هنر در تمامی استان‌های کشور راه اندازی شود.

وی با بیان اینکه موسسه آموزش عالی علمی کاربردی فرهنگ و هنر دارای180 رشته در مقاطع کارشناسی، کارشناسی ارشد و کاردانی است، تصریح کرد: این موسسه برای بهمن ماه امسال در 51 کد رشته مقطع کاردانی و 59 کد رشته مقطع کارشناسی دانشجو می‌پذیرد.

رئیس موسسه آموزش عالی علمی کاربردی و فرهنگ و هنر تصریح کرد: درحال حاضر این موسسه دارای 89 هزار دانشجو در مقاطع کاردانی، کارشناسی و کارشناسی ارشد است که برنامه داریم در بهمن ماه امسال 12 هزار دانشجوی جدید در مقاطع کاردانی و کارشناسی پذیرش کنیم.

شاه آبادی با بیان اینکه رشته‌های موسسه آموز عالی علمی کاربردی فرهنگ و هنر شغل محور هستند، گفت: با وجود اینکه 70 درصد فارغ التحصیلان موسسه آموزش عالی علمی کاربردی فرهنگ و هنر مشغول به کار شده‌اند،  این موسسه با مشکل افت جمعیت دانشجو مواجه نشده است.

وی تاکید کرد: 70 درصد رشته‌های واحدهای مربوط به موسسه آموزش عالی علمی کاربردی فرهنگ و هنر مرتبط با حوزه فرهنگ و هنر هستند و مابقی رشته‌ها نیز نزدیک به حوزه فعالیت این موسسه است.

شاه آبادی گفت: بودجه واحدهای این مجموعه براساس شهریه دانشجویان و کمک های وزارت ارشاد تامین می‌شود و امیدواریم که بتوانیم ردیف بودجه اختصاصی برای این مجموعه تعیین کنیم.

نظر شما