شناسهٔ خبر: 26747 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

نخستین بیانیه بنیاد محمود استادمحمد

بنیاد در حال تشکیل محمود استادمحمد نخستین بیانیه‌اش را منتشر کرد.

به گزارش فرهنگ امروز به نقل از ایسنا؛‌در متن این بیانیه ارسالی به ایسنا آمده است: «به اطلاع کلیه‌ دوستان و دوستداران زنده‌یاد محمود استادمحمد می‌رساند که هیئت مدیره‌ بنیاد در حال تأسیس محمود استادمحمد نخستین جلسه‌اش را در روز شنبه مورخ 29 آذر 1393 با شرکت همه‌ اعضا برگزار کرد و اینک افتخار دارد نخستین بیانیه‌ رسانه‌یی خود را برای اطلاع عموم منتشر کند:

1) مقرر شد که جایزه‌ای به نام جایزه‌ ادبیات نمایشی محمود استاد محمد ایجاد و در 3 آبان هر سال، طی مراسمی که با نمایش‌نامه‌خوانی از یکی از آثار محمود استادمحمد توسط هنرمندان بزرگ تئاتر برگزار خواهد شد، به بهترین نمایشنامه‌ ایرانی منتشرشده یا بر صحنه‌رفته‌ سالِ قبل اعطا شود. شرایط و مقررات جایزه متعاقباً اعلام خواهد شد.

2) هیئت مدیره تصمیم به انتشار مجموعه آثار محمود استادمحمد توسط یکی از ناشران معتبر گرفت و از میان اعضای خود آقای جواد عاطفه را به‌عنوانِ مسئول پیگیری و نشر این آثار برگزید. بنابراین از کلیه‌ کسانی که سندی نوشتاری (نامه، مقاله، نمایش، فیلمنامه،...)، صوتی یا تصویری از محمود استادمحمد دارند دعوت می‌کند با هیئت مدیره به نشانی پستی تهران، خیابان مطهری، خیابان جم، خیابان غفاری، کوچه رزمندگان، پلاک 11 یا نشانی الکترونیکی bonyadostad@gmail.com تماس گیرند تا پس از تأیید اصالت سند، به چاپ آن با ذکر نام دارنده‌ سند مبادرت شود. بدیهی است که پس از اسکن یا کپی، اصل سند در هر مورد به دارنده‌ آن مسترد خواهد شد.

3) هیئت مدیره تصویب کرد از این پس اعطای مجوز اجرای نمایشنامه‌های محمود استادمحمد با مشاوره اعضای بنیاد صورت گیرد و با در نظر گرفتن این نکته که بنیاد از اقدام کلیه‌ هنرمندان برای اجرای نمایشنامه‌های 13-615.jpgمحمود استادمحمد استقبال می‌کند، راهکار زیر را برای تسریع کار گروه‌های نمایشی برگزید. از این پس، هریک از کارگردانان حداقل یک هفته قبل از بازبینی نمایش توسط مرکز هنرهای نمایشی و در صورت تقاضای حضور در جشنواره‌ها، حداقل یک هفته قبل از پایان مهلت قانونی هر جشنواره درخواست خود را از طریق نشانی ایمیل bonyadostad@gmail.com ارسال کنند و پس از آن مجوز مربوطه صادر خواهد شد. ضمن آن‌که هیئت مدیره آمادگی دارد در صورت درخواست، به دست‌اندرکاران هر اجرا مشاوره‌ رایگان ارائه دهد.

4) هیئت مدیره آقای جواد عاطفه را به‌عنوان سخنگوی خود و آقای سعید طباطبایی را به عنوان دبیر جایزه‌ ادبیات نمایشی محمود استاد محمد برگزید.

مانا استادمحمد، مسعود جعفری جوزانی، جواد عاطفه، مدیا کاشیگر، پرستو گلستانی.»

نظر شما