شناسهٔ خبر: 26803 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

گله قائم مقام بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای از نبود قوانین محکم در بازی‌سازی

کریمی قدوسی به نبود قوانین محکم برای رویارویی با بازی‌های رایانه‌ای اشاره کرد و گفت: قوانین گزنده‌ای برای تطهیر بازار از بازی‌های غیرمجاز و حتی مستهجن وجود ندارد.

به گزارش فرهنگ امروز به نقل از مهر؛ حسن کریمی قدوسی، قائم مقام بنیاد بازی‌های رایانه‌ای به این‌که بازی‌سازان داخلی توان رقابت با بازی‌های خارجی را ندارند گفت: بازی‌سازان و تولیدکنندگان داخلی، به‌خاطر نبود کپی‌رایت و ورود بازی‌های خارجی با کیفیت و با قیمت ارزان، قابلیت رقابت با خارجی‌‌ها را ندارند و این بزرگ‌ترین مشکل بازی‌سازان داخلی است.

به گفته قائم مقام بنیاد بازی‌های رایانه‌ای، همان‌طور که پرده‌های سینما را در اختیار فیلم‌های خارجی نمی‌گذاریم باید از بازی‌های داخلی نیز حمایت کنیم؛ چون این بازی‌ها از بیرون مرزها وارد کشور نمی‌شوند که داخل کشور دانلود و کپی می‌شوند و به قیمت ارزان و با کیفیت بالا در اختیار مخاطبان قرار می‌گیرند.

کریمی قدوسی به این‌که ما سازوکار قانونی برای گرفتن عوارض از بازی‌های خارجی نداریم اشاره و بیان کرد: ما نمی‌توانیم این بازی‌ها را گران کنیم. واقعیت این است که بازی‌های ایرانی به لحاظ ساختاری نمی‌‌توانند با نمونه‌های خارجی رقابت کنند و ما قانون کپی‌رایت را به رسمیت نشناخته‌ایم. از این‌رو مشکلات ما در زمینه بازی‌های داخلی، به این زودی برطرف نمی‌شود.

او با اشاره به این‌که در کشور ما صنعت گیم وجود ندارد گفت: زمانی صنعت گیم معنا پیدا می‌کند که بازی‌های داخلی، درآمدزا باشند و چرخه خود را کامل کنند. لازمه رسیدن به این مرحله این است که یارانه‌های دولتی برداشته شود و تولیدکنندگان بتوانند به‌طور مستقل فعالیت کنند.

حسن کریمی قدوسی باردیگر به نبود قوانین محکم برای رویارویی با بازی‌های رایانه‌ای اشاره کرد و افزود: قوانین گزنده‌ای برای تطهیر بازار از بازی‌های غیرمجاز و حتی مستهجن وجود ندارد. باید مصوبات جدی چه از سوی هیات دولت چه از سوی مجلس به عنوان قانونگذاران اصلی وجود داشته باشد تا وقتی جرایم معلوم نشود، هیچ چیز به سامان نمی‌شود و ما نمی‌توانیم فروشگاه‌های تهران را از بازی‌های غیرمجاز پاک کنیم.

به گفته قائم مقام بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای، دریافت وجه برای صدور مجوز بازی‌های خارجی، قانونی شدن صندوق حمایت از بازی‌های رایانه‌ای ایرانی، انحصاری کردن بازی‌های خارجی از دیگر فعالیت‌هایی است که به بنیاد ملی بازی‌ها بر آن است تا به آن بپردازد.

نظر شما