شناسهٔ خبر: 26809 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

کمپین ملی مسلمانان بریتانیا برای ایجاد تقریب مذاهب اسلامی

مراسم "لاو محمد" که چند سالی است به ابتکار مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی در لندن برگزار می شود، از این پس به عنوان یک کمپین ملی در بریتانیا عمل خواهد کرد و به دنبال ایجاد اتحاد میان مسلمانان است.

به گزارش فرهنگ امروز به نقل از مهر، برنامه "عشق به محمد(ص)" (Love Mohammad) که به مناسبت ولادت پیامبر گرامی اسلام وهفته وحدت در سنوات گذشته بطورمتمرکز در لندن برگزار می شد امسال بصورت گسترده تری با حضور مسلمانان شیعه و اهل سنت در نقاط مختلف بریتانیا برگزار خواهد شد.

برنامه "لاو محمد" که چند سالی است به ابتکار مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی در لندن برگزار می شود، از این پس بعنوان یک کمپین ملی در بریتانیا عمل خواهد کرد که به دنبال ایجاد اتحاد در میان جامعه مسلمانان بریتانیا اعم از شیعه وسنی خواهد بود.

این کمپین با همکاری تنگاتنگ میان مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی ، مرکز اسلامی انگلیس وتعداد زیادی از مراکز اسلامی اهل سنت در بریتانیا بر آن است تا مسلمانان شیعه و سنی را صرف نظر از تفاوتهای اعتقادی وشرعی وصرفا حول محور عشق و ارادت به رسول گرامی اسلام(ص) گرد هم آورده وهمکاری های آنان را در اجرای برنامه های وحدت بخش وتقریبی ونیز فعالیت های خیریه اسلامی  ساماندهی نماید.

برنامه های امسال "لاو محمد" برای برگزاری جشن های میلاد با شکوه پیام آور عشق و رحمت با همکاری تعداد زیادی از مساجد، ارگانها، مؤسسات و مراکز اسلامی شیعی و سنی در شهرهای لندن، بیرمینگهام، لیدز، گلاسکو ، لیسستر، منچستر و برخی دیگر از نقاط بریتانیا برگزار خواهد شد.

این برنامه ها از ۲۷ دسامبر آغاز شده و تا ۱۸ ژانویه ۲۰۱۵ ادامه خواهد داشت.

برنامه "لاو محمد" علاوه بر برنامه هایی است که در این ایام به طور مستقل از سوی مراکز اسلامی همه ساله برگزار می شود.

نظر شما