شناسهٔ خبر: 26912 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

صالحی: ۱۰ میلیارد تومان برای تجهیز استان‌ها به کتاب اختصاص یافته است

معاون فرهنگی وزیر فرهنگ و ارشاد از احیا کنگره‌های شعر از سال آینده در سراسر کشور و اختصاص 10 میلیارد تومان با هدف تجهیز استان‌ها به کتاب در سال‌جاری خبر داد.

به گزارش فرهنگ امروز به نقل از ایبنا؛  دکتر سید عباس صالحی، معاون امورفرهنگی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی عصر روز شنبه، 13 دی ماه  در آیین افتتاحیه نمایشگاه بزرگ کتاب هرمزگان، با اشاره به هفته وحدت و تبریک این مناسبت، اظهار داشت: تلاش‌های فرهنگی می‌تواند، در معرفی هر چه بهتر امور دینی نیز موثر واقع شود.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با بیان انیکه مبحث عدالت فرهنگی در دولت تدبیر و امید مورد توجه است، افزود: یکی از دغدغه‌هایی که در حوزه امکانات ملی و به خصوص حوزه فرهنگی که سرمایه اجتماعی و انسانی کشور در وزارت فرهنگ مطرح می‌باشد، مبحث تمرکززدایی است.

صالحی درادامه افزود: تصمیم و اصرار بر این است استان‌ها در حوزه فرهنگ و هنر کشور هم در تصمیمات و هم در اجرا دخالت جدی داشته باشند. نگاه جدید وزارت‌خانه، درگیر کردن جدی استان‌ها در تصمیم‌گیری‌ها و اجرا با هدف کم کردن تصدی‌گری‌ امور فرهنگی هنری از مرکز است.

معاون امور فرهنگی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: در سال‌جاری بیش از ۱۰ میلیارد تومان بودجه با هدف تجهیز کتاب به استان‌ها و یک میلیارد تومان با نگاه تقویت ناشران استانی سراسر کشور اختصاص یافته است.

وی با بیان اینکه در حوزه نمایشگاه‌های کتاب استانی امسال هم در کمیت و کیفیت جهش‌هایی حاصل شده است، افزود: هدف اصلی باید توسعه فرهنگ کتاب‌خوانی باشد که این امر نیز به جد در وزارت‌ فرهنگ و ارشاد اسلامی مدنظر است.

صالحی  با بیان اینکه از ابتدای سال تا به حال بیست نمایشگاه بزرگ کتاب در مرکز ستان‌ها برگزار شده است، گفت: تا پابان سال در پنچ مرکز استان دیگر نیز نمایشگاه کتاب برگزار می‌شود.

به گفته صالحی، در نمایشگاه‌های کتاب استانی امسال علاوه برافزایش کیفی به افزایش تعدد نمایشگاه‌ها با راه‌اندازی نمایشگاه‌های شهرستانی نیز توجه شده است و همواره تاکید بر این بوده که هم در حوزه ناشران و هم در حوزه نمایشگاه‌ها دوری از خط قرمزهای سلیقه‌ای برای ورود آثار به نمایشگاه‌ها مدنظر باشد.

صالحی اضافه کرد: در نمایشگاه‌های کتاب امسال برگزاری بخش‌های جنبی نیز مورد توجه قرار گرفته و در حوزه حمایت از آثار هنرمندان، شعر و ادبیات نیز فعال‌سازی انجمن‌های ادبی و برگزاری کنگره‌های شعر مورد توجه است.

وی تصریح کرد: نگاه جدی بر این است که استان‌ها کمتر از تهران دیده نشوند چرا که استان‌ها ظرفیتی مهم و سرمایه بالقوه فرهنگی کشور به شمار می‌روند و باید به ایران فرهنگی و اسلامی متصل شوند.

دوازدهمین نمایشگاه کتاب بندرعباس به همت موسسه نمایشگاه های فرهنگی ایران و اداره کل فرهنگ وارشاد اسلامی استان و با حمایت معاونت امورفرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی تا 19 دی‌ماه درمحل دائمی نمایشگاه های بندرعباس واقع درسه راهی جهان بار برگزار می‌شود.

نظر شما