شناسهٔ خبر: 26956 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

اکران فیلم استنلی کوبریک در گروه هنر وتجربه سینمای ایران

اکران عمومی فیلم «2001:یک ادیسه فضایی» ساخته استنلی کوبریک در گروه سینمایی هنر وتجربه آغاز شد.

به گزارش فرهنگ امروز به نقل از فارس؛ این فیلم که از آثار مهم تاریخ سینمای جهان است در سینماهای نمایش دهنده گروه هنر وتجربه به نمایش در می آید . اولین نمایش این فیلم ساعت 18در پردیس سینمایی کوروش و ساعت 17در پردیس سینمایی هویزه مشهد خواهد بود.

نمایش بعدی این فیلم روز سه شنبه ساعت 15در سینما آزادی خواهد بود. در بخشی از خبر ارسالی روابط عمومی «هنر و تجربه» ضمن ارائه اطلاعاتی از فیلم «2001:یک ادیسه فضایی» آمده است:«استنلی کوبریک کارگردان و تهیه‌کنندهٔ آمریکایی بود.

 بیشتر فیلم‌های کوبریک اقتباسات ادبی هستند. فیلمهای کوبریک معمولاً جنجالی و همینطور مورد ستایش منتقدان واقع شده‌اند. کوبریک به دقیق بودن و به نمایش درآوردن همه جزئیات دقیق در فیلمهایش معروف بود. به همین علت روش او در فیلمسازی کند و طولانی بوده، تا آنجا که گاهی میان دو فیلم او سالها وقفه می‌افتاده‌است.

 او در طول ۴۸ سال فعالیت در حیطه کارگردانی تنها ۱۳ فیلم بلند ساخت. سبک‌های گوناگون فیلمهایش و انزوای او چه در روش فیلمسازی و چه در مورد شخصیت فردی وی، او را مشهور ساخته‌است. استنلی کوبریک یکی از معدود کارگردانان کمالگرا در تاریخ سینما به شمار می‌آید. کوبریک جزء معدود کارگردان‌هایی بود که همواره در انتخاب فیلمنامه ریسک می‌کرد. او فیلم‌های خود را در ژانرهای گوناگونی می‌ساخت.

نظر شما