شناسهٔ خبر: 26957 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

«هابیت» دوباره صدرنشین فروش هالیوود شد

سومین قسمت مجموعه فیلم فانتزی و ماجراجویانه «هابیت» یک بار دیگر صدرنشین جدول هفتگی گیشه نمایش سینماهای آمریکای شمالی شد.

به گزارش فرهنگ امروز به نقل از فارس؛ این فیلم با یک فروش خوب 22 میلیون دلاری، موفق شد دوباره خود را به صدر جدول گیشه نمیاش برساند. محصول جدید شرکت فیلم‌سازی نیولاین و کمپانی پارامونت که در آخرین روزهای سال 2014 اکران عمومی شد، تا به حال 221 میلیون دلار در آمریکا و کانادا فروش کرده است.

 منتقدان و تحلیل‌گران اقتصادی سینما می‌گویند قسمت سوم «هابیت» یک پایان خوش را برای صنعت سینما رقم زد و شروع کننده یک سال خوب تازه برای هنرمندان بوده است. پل درگارابویان تحلیل‌گر اقتصادی سینما می‌گوید فصل تعطیلات سال نو میلادی اوقات خوبی را برای محصولات سینمایی فراهم می‌کند و «هابیت» این بازار را گرم‌تر کرد.

 ردیف دوم جدول را اکشن فانتزی و ماجراجویانه «درون جنگل» با یک فروش 19 میلیون دلاری از آن خود کرد. جانی دپ و مریل استریپ بازیگران اصلی فیلم هستند. این محصول کمپانی والت دیزنی فروش کلی خود را پس از دو هفته به 91 میلیون دلار رسانده و پیش‌بینی می‌شود به فروش کلی 150 میلیون دلاری دست پیدا کند.

فروش 18 میلیون دلاری درام ضد جنگ «نشکستنی» آن را در ردیف سوم جدول گیشه نمایش قرار داد. آنجلینا جولی کارگردانی این فیلم را برعهده داشته است. مسئولان کمپانی یونیورسال از استقبال تماشاگران عادی از این درام غیر متعارف تعجب کرده و در عین حال خوشحال هستند.

فروش کلی این فیلم هم اکنون به 88 میلیون دلار رسیده و تحلیل‌گران سینمایی می‌گویند مرز فروش 100 میلیون دلار را هم رد خواهد کرد. دومین قسمت «زن سیاه‌پوش» در اولین هفته نمایش خود در آمریکای شمالی، ردیف چهارم جدول را با یک فروش 15 میلیون دلاری اشغال کرد.

نظر شما