شناسهٔ خبر: 26971 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

احتمال بارش اسیدی «شمس لنگرودی» در جشنواره فیلم فجر

فیلم سینمایی «احتمال باران اسیدی» ساخته بهتاش صناعی‌ها با بازی محمد شمس لنگرودی برای حضور در سی و سومین جشنواره فیلم فجر آماده می‌شود. این دومین فیلم بلند سینمایی، شمس لنگرودی شاعر مجموعه «قصیده لبخند چاک چاک» در مقام بازیگر است.

به گزارش فرهنگ امروز به نقل از ایبنا؛ فیلم داستانی «احتمال باران اسیدی» نخستین ساخته بلند سینمایی بهتاش صناعی‌ها است که با بازی محمد شمس لنگرودی در سی و سومین جشنواره بین‌المللی فیلم فجر به نمایش در می‌آید. پیش از این در پنج فیلم مستند به زندگی این شاعر پرداخته شده است.

نمایی از فیلم

در این فیلم کامبوزیا پرتوی به عنوان مشاور کارگردان و ایرج رامین‌فر به عنوان طراح صحنه و لباس در این فیلم حضور دارند.

صداگذاری این فیلم توسط حسین قورچیان به تازگی آغاز شده و هنریک ناجی آهنگساز برجسته سوئدی نیز ساخت موسیقی آن را به طور همزمان در کشور سوئد انجام می‌دهد.

پوریا رحیمی، ارسلان عبدالهی، عیسی حسینی، حبیب پور سیفی، پروین ملکی، امان رحیمی، سینوهه دانشمند، حسن حسینیان، سام جابر انصاری، سعید پیامی پور، علی نادربیگی، نیلوفر سیاری، احمد ذبیحی و الهه بخشی نیز دیگر بازیگران فیلم «احتمال باران اسیدی» هستند.

در خلاصه داستان «احتمال باران اسیدی» آمده است: منوچهر شصت سال سن دارد، او بازنشسته اداره دخانیات است. ولی از سر بیکاری همچنان هر روز به اداره می‌رود. مادرش تا زنده بود آرزو داشت ازدواجش را ببیند. در حالی که منوچهر حتی دوستی هم در زندگی نداشته.. به جز خسرو...

 فیلم مستند «سخت مثل آب» به کارگردانی آرش سنجابی، که درباره زندگی و شعر، محمد شمس لنگرودی است، نیز در بخش مسابقه ملی هشتمین جشنواره بین‌المللی فیلم مستند ایران «سینما حقیقت» نمایش داده شد. همچنین در سال گذشته (۱۳۹۲) نیز فیلم بلند سینمایی «در یکی از روزهای آینده» به کارگردانی تارا اوتادی و با بازی شمس لنگرودی ساخته شد.در این فیلم شمس لنگرودی با رضا کیانیان هم‌بازی بود.

نظر شما