شناسهٔ خبر: 26983 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

مجلدات دوم و سوم «عکاسی خلاق» در راه است

جلدهای دوم و سوم «عکاسی خلاق» نوشته آرش طوسی در آینده‌ای نزدیک از سوی نشر تابران منتشر می‌شود. جلد نخست این مجموعه در سال 1391 منتشر شده بود.

به گزارش فرهنگ امروز به نقل از ایبنا؛ آرش طوسی عنوان کرد: مراحل نگارش مجلدات دوم و سوم کتاب «عکاسی خلاق» چند ماه پیش به پایان رسید اما با توجه به این که معمولا در صنعت عکاسی تکنولوژی‌های جدید وارد می‌شود، ناچار شدم بخش‌هایی را به کتاب اضافه و مباحثی را نیز بازنویسی کنم.

وی افزود: امیدوارم این دو جلد «عکاسی خلاق» تا پایان امسال (1393) منتشر شود. پیشتر قرار بود این دو جلد با یک فاصله زمانی منتشر شوند، اما در ادامه تصمیم گرفتم که این دو جلد را به همراه دومین چاپ جلد اول در یک بسته منتشر شوند. تاخیر در انتشار این کتاب‌ها نیز به همین دلیل بود.

این عکاس و محقق درباره محتوای مجموعه «عکاسی خلاق» گفت: در جلد نخست ابزارهای عکاسی معرفی و مباحثی چون فوکوس کردن و تفاوت آن با وضوح تصویر، نورپردازی استودیویی و مدل‌های مختلف عکاسی از نمای نزدیک چون عکاسی از طبیعت بی‌جان و عکاسی از طبیعت و همین‌طور عکاسی از گل‌ها با قطرات باران، ارائه شدند.

طوسی همچنین اظهار کرد: جلد دوم «عکاسی خلاق» به ماکروگرافی درون استودیو با تجهیزات حرفه‌ای و استاندارد اختصاص دارد. همچنین فصلی درباره ادیت و ویرایش عکس نیز بخشی دیگر از محتوای این جلد را تشکیل می‌دهد. در جلد سوم نیز من به معرفی و چگونگی عکاسی در تجهیزات قطع متوسط می‌پردازم.
جلد نخست کتاب «عکاسی خلاق» نوشته آرش طوسی در سال 1391 از سوی انتشارات تابران در 96 صفحه و بهای 10 هزار تومان منتشر شد.

 خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) پیشتر خبر انتشار جلد نخست از این مجموعه را منتشر کرده بود که ازاین نشانی قابل مطالعه است.

آرش طوسی عضو فدراسیون بین‌المللی عکاسان هنری جهان (فیاپ) است. پیش‌تر کتاب مجموعه عکس‌های وي با عنوان «و خداوند جهان را دوباره آفرید» منتشر شده است. این کتاب شامل 40 عکس ماکرو از ترکیب روغن، رنگ، آب و نور است.

نظر شما