شناسهٔ خبر: 26993 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

درآمد ثروتمندترین نویسنده چینی درسال 2014 چقدر بود؟

با انتشار فهرست 50 نویسنده چینی که در سال 2014 ثروتمند شدند مشخص شد نویسنده و نمایشنامه‌نویس 34 ساله – ژانگ جیاجیا- با مجموعه داستان کوتاه خود توانست درآمدی معادل 19.5 میلیون یوآن / 3.14 میلیون دلار از سهم نویسندگی خود کسب کند.

به گزارش فرهنگ امروز به نقل از ایبنا؛ این نویسنده داستان‌های کوتاه جذابی می‌نویسد که توانسته جوانان زیادی را به نوشته‌های خود علاقه‌مند کند. این نویسنده مشهور گفت توانسته بیش از ۴ میلیون کپی از آثارش را در کسور به فروش برساند و معادل همین تعداد نیز از طریق کانال‌های غیرقانونی چاپ و توزیع‌شده است.

وی معتقد است نسل جدید، از کتاب‌های موجود که حالت وعظ داشته خسته شده و با نوشته‌های جدید دنبال آرامش هستند. وی معتقد است مردم دنبال تشدید ارزش‌های اجتماعی خود با توسعه موضوعاتی مانند «عشق» با رنگ و لعابی نو هستند.

«ژنگ یوآن‌جی» با ۱۹ میلیون یوآن نیز در رده دوم جدول ۲۰۱۴ قرار گرفت. وی مؤسس مجله کودکان «پادشاه افسانه‌ها» است که اولین شماره آن در سال ۱۹۸۴ به چاپ رسید.

جالب اینجاست نویسنده چینی «مویان» برنده نوبل ادبیات در سال ۱۹۵۵ ، با ۶ میلیون یوآن درآمد در مقام سیزدهم این جدول قرارگرفته است. «یو هوآ»{لینک} و «جیا پینگ وا»{لینک} از دیگر رمان نویسان مطرح چین به ترتیب با درآمد ۲.۶۵ میلیون یوآن در رده ۳۳ و ۱.۵ میلیون یوآن در رده چهل و هفتم جای گرفتند.

«هان هان» و «گی یو جینگ مینگ» سنبل ادبیات کودکان نیز با درآمد ۱۵ و ۱۳ میلیون یوآن در رده‌های ششم و هفتم جدول ۵۰ نویسنده ثروتمند چین در سال ۲۰۱۴ قرار گرفتند.

البته افرادی مانند تانگ جیا سان شائو – آنلاین نویس - که در سال ۲۰۱۴ بیش از ۳ میلیون کلمه (۱۴کتاب) خلق کرد به دلیل ساخت فیلم و گیم از روی آثارش توانست درآمد نجومی ۵۰ میلیون یوآن را کسب کند. وی راز موفقیت خود را در تداوم نویسندگی می‌داند که توانسته با خلق رمان‌های فانتزی به اوج برسد.

سه نویسنده برتر چینی در سال ۲۰۱۴:

  1. ۱- ژانگ جیا جیا با کتاب «عبور از جهان تو»/  ۱۹.۵ میلیون یوآن
    ۲- ژنگ یوان جی با کتاب مجموعه پی پی لو /  ۱۹ میلیون یوآن
    ۳- یانگ هونگ ییئنگ با کتاب «بازیگوشی بنام ما شیائو تی آئو» ۱۸.۵ میلیون یوآن

 
سه نویسنده برتر خارجی با بیشترین درآمد در سال ۲۰۱۴:

  1. ۱- خالد حسینی  با ۷.۶ میلیون یوآن
    ۲- هیگاشینو کی گو با ۷.۲ میلیون یوآن
    ۳- جوآنا کول با ۶.۵ میلیون یوآن




ژانگ جیاجیا- شماره یک ثروتمندترین نویسنده چین در سال ۲۰۱۴



«ژنگ یوآن‌جی» با ۱۹ میلیون یوآن نیز در رده دوم جدول ۲۰۱۴



تانگ جیا سان شائو ثروتمندترین نویسنده آنلاین
 

نظر شما