شناسهٔ خبر: 27024 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

پیرامون اتفاقات اخیر دانشکده علوم اجتماعی دانشگاه تهران

مقصر چه کسی است؟ استاد یا دانشجو؟

چندی پیش درد انشکده علوم اجتماعی دانشگاه تهران جلسه‌ای به همت اعضای انجمن های علمی و شورای صنفی برای بررسی مسائل آموزشی برگزار شد که با حاشیه هایی همراه شد.

فرهنگ امروز: چندی پیش در دانشکده علوم اجتماعی دانشگاه تهران، جلسه‌ای به همت انجمن‌های علمی و شورای صنفی برگزار شد که در آن دانشجویان گلایه های خود از مسائل آموزشی را در حضور هئیت رئیسه دانشگاه و نمایندگان انجمن علمی و شورای صنفی مطرح کردند. اگرچه عدم حضور مسئولان آموزشی در این جلسه با وجود دعوت قبلی اعتراض بسیاری از دانشجویان را با خود به همراه داشت ولی به هر روی این جلسه برگزار شد.

در این جلسه دانشجویان این دانشکده برخی از مشکلات خود از قبیل  شفاف نبودن ورود استادان دانشگاه، مشخص نبودن روند ارزیابی عملکرد استادان از سوی دانشجویان، بی محتوا و نامناسب بودن سایت دانشکده، وجودنداشتن برنامه‌ی معین برای حمایت و راهنمای دانشجو  در مورد پایان نامه، نحوه دریافت و مصرف بودجه‌های پژوهشی استادان، بی اهمیت بودن موضوع تقلب و سرقت علمی برای دانشکده و انفعال در این باره و نبودن قاعده‌ی مشخص اخلاقی و حرفه‌ای برای تنظیم روابط میان استاد و دانشجو در فرایند انتشار مقاله علمی ‌را مطرح کردند.

با اینکه برگزاری جلسه‌ای با حاشیه های فراوان این بود ولی در نهایت مسئولان آموزشی حاضر در جلسه با گوش دادن به خواسته های دانشجویان، وعده‌هایی برای برگزاری جلسات دیگری با هماهنگی بیشتر و حضور حتمی مدیران گروه‌ها دادند.

نظر شما