شناسهٔ خبر: 27030 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

اختتامیه گردهم‌آیی بین‌المللی سینمای مستند و باستان‌شناسی ایران فردا برگزار می‌شود

آیین اختتامیه نخستین گردهم‏آیی بین‌المللی سینمای مستند و باستان‏شناسی ایران، عصر فردا (چهارشنبه 17 دی‌ماه 1393) در سالن موزه ملی ایران برگزار خواهد شد.

به گزارش فرهنگ امروز به نقل از فارس؛  در این مراسم که با حضور دکتر حجت‌الله ایوبی رئیس سازمان سینمایی، سیّدمحمدمهدی طباطبایی‌نژاد، مهناز گرجی، علیرضا قاسم‌خان و جمع دیگری از مسئولان، مستندسازان، باستان‌شناسان، نمایندگان رسانه‌های جمعی و عموم علاقمندان برگزار خواهد شد، ابتدا از فیلم مستند «گفتم این جام جهان بین» آخرین ساخته استاد محمدرضا اصلانی که نسخه جدیدی از مستند تحسین‌شده «جام حسنلو» است، رونمایی شده و سپس آیین اختتامیه این گردهم‌آیی، با اجرای شهرام درخشان برگزار خواهد شد.

در این مراسم، از فیلمسازان و پژوهشگرانی که در نخستین گردهم‏آیی بین‌المللی سینمای مستند و باستان‏شناسی ایران فیلم یا مقاله داشتند، با اهدای لوح تقدیر و هدیه نقدی قدردانی بعمل خواهد آمد. ضمن اینکه در پایان مراسم هم بیانیه هیات علمی این گردهم‌ایی قرائت خواهد شد.

لازم به ذکر است که آیین اختتامیه نخستین گردهم‏آیی بین‌المللی سینمای مستند و باستان‏شناسی، از ساعت 15:30 عصر فردا در سالن «موزه ملی ایران» واقع در خیابان امام خمینی (ره)، ابتدای خیابان سی‌تیر برپا می‌شود و شرکت در آن برای عموم علاقمندان آزاد است.

پیش از این مراسم نیز فیلم‌های مستند کاوش‌های تخت جمشید (چارلز بریستد)، لاخ مزار (محسن عبدالوهاب)، مرمت آثار باستانی (حمید سهیلی‌مظفر)، پرنیان (اُرد عطارپور) و راز سرچشمه‌های مس (گیزلا گرایشن) به نمایش درآمده و مسیح موسوی‌زادگان، دکتر باربارا هلوینگ (باستان‌شناس آلمانی)، سیداحمد محیط‌طباطبایی و مجتبی سلطانی هم مقالات علمی- پژوهشی خود را ارائه خواهند داد

نظر شما