شناسهٔ خبر: 27104 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

حسن خجسته به رياست پژوهشكده ارتباطات منصوب شد

طي حكمي از سوي دكتر جوادي يگانه،‌رئيس پژوهشگاه فرهنگ،‌هنر و ارتباطات، دكتر حسن خجسته به رياست پژوهشكده ارتباطات منصوب شد.

به گزارش فرهنگ امروز به نقل از ایبنا؛ رئيس پژوهشگاه در حكم خود ضمن تشكر از پذيرش همكاري دكتر خجسته با پژوهشگاه، با اشاره به سوابق ارزشمند علمي و اجرايي ايشان در حوزه رسانه، ابراز اميدواري كرده اند با تسلط و اهتمام ايشان در عرصه پژوهش در حوزه ارتباطات، پژوهش‌های پژوهشكده ارتباطات بتواند به غنای نظری این حوزه كمك کنند.

دکتر حسن خجسته متولد سال ۱۳۳۱ در مشهد و داراي دكتراي مديريت استرات‍ژيك از دانشگاه عالي دفاع ملي است. وي ليسانس جامعه شناسي از دانشگاه تهران و فوق ليسانس مردم شناسي از دانشگاه تهران دارد. حسن خجسته از سال ۱۳۷۰ به جمع رادیو پیوست و و تا سال ۱۳۹۳ با صدا و سيما همكاري داشته است. معاونت صداي جمهوري اسلامي ايران به مدت ۱۶ سال آخرين مسئوليت خجسته در اين سازمان بوده است. وي در سال ۱۳۸۶ به عنوان نایب رییس اتحادیه رادیو تلویزیونی آسیا- اقیانوسیه (ABU) برگزیده شد. وی ده‌ها کتاب و مقاله در زمینه رادیو ترجمه و تالیف کرده‌است.

مدیر شبکه استانی رادیو تهران و رادیو پیام،‌ رئیس همایش بین المللی دین و رسانه  در سال ۲۰۰۶،‌  رئیس ۹ دوره جشنواره بین‌المللی رادیو،‌ دبیر عالی همایش نقش رادیو و جایگاه آن در نظام نوین ارتباطات در سال ۱۳۸۱،‌ عضو هیئت امنای بنیاد سینمایی فارابی در سال ۱۳۸۶،‌ نایب رئیس اتحادیه رادیو تلویزیونهای آسیا و اقیانوسیه در سال ۲۰۰۷،  معاونت برنامه‌ریزی و نظارت صدا و سیما  در سال۱۳۸۷، مسئولیت تشکیل دفتر ویژه حفظ زبان فارسی در صدا و سیما در سال ۱۳۸۹ از جمله مسئوليت‌هاي حسن خجسته طي سال‌هاي اخير بوده است.

تاثیر معماری مسکونی بر سنت‌های اجتماعی، مطالعه موردی هویزه،  جامعه شناسی رادیو،‌تاملات جامعه شناختی درباره رادیو،‌ مطالعات جامعه شناختی درباره رادیو، جامعه شناسی رادیو و رسانه ،‌ زنان ،هویت و امنیت ملی از جمله كتاب‌هاي ايشان است.

نظر شما