شناسهٔ خبر: 27120 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

وزیر ارشاد: مردمانی که اعجاز پیامبرشان کتاب باشد صاحب فرهنگ و کتابت خواهند بود

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در پیامی به مناسبت هفدهم دی روز بزرگداشت خواجوی کرمانی با تاکید بر اینکه 'مردمانی که اعجاز پیامبرشان کتاب باشد صاحب فرهنگ و کتابت خواهند بود'، گفت: تصادفی نیست تاریخ ما تاریخ طنین چرخش قلم ها و تکاپوی مصنفان و عرق ریزان روح و ظهور ذوق است.

به گزارش فرهنگ امروز به نقل از ایرنا، علی جنتی در این پیام که مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمان آن را شامگاه چهارشنبه در آیین بزرگداشت خواجوی کرمانی خواند، افزود: ما میراث دار بزرگترین آثار هستیم و چنانچه خلف صالح گذشتگان باشیم پاسداران نیز خواهیم بود.

در پیام وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی آمده است: «خواجوی کرمانی» که از بزرگان و نام آوران ادبیات و عرفان اسلامی و ایرانی است همانگونه که از نامش پیداشت در سرزمینی بالیده که پروش دهنده بزرگان از اهل ادب و عرفان بوده است.

جنتی در این پیام افزود: تاثیر مستقیم وی بر شعر حافظ لسان الغیب و دیگران پوشیده نیست اما بیم آن می رود که نام وی در حجاب دیگر بزرگان مستور ماند و قدرش را به شایستگی ندانند زیرا چه بسا فزونی نعمت اسباب حجاب غفلت متنعمان می شود.

وی تاکید کرد: اختصاص یک روز ملی به نام خواجوی کرمانی در مراسمی که در شان آن بزرگ باشد در صورت تداوم می تواند بیشترین و بهترین بهره را نصیب علاقه مندان به فرهنگ و ادبیات کشورمان کند؛ باشد که با گرامی داشت بزرگترین شاعران خود گامی در راه شناخت خویش برداشته باشیم.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمان نیز در این آیین گفت: انجمن مفاخر استان قرار است آیین بزرگداشت خواجوی را که امسال بصورت استانی برگزار شد سال آینده بصورت ملی برگزار کند.

فرشید فلاح اضافه کرد: امیدواریم پس از آن شاهد برگزاری کنگره جهانی خواجوی کرمانی باشیم.

نظر شما