شناسهٔ خبر: 27150 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

آیین اختتامیه جشنواره عمار برگزار شد

آیین اختتامیه پنجمین جشنواره عمار با حضور رئیس سازمان سینمایی شامگاه روز جمعه در سینما فلسطین برگزار شد.

به گزارش فرهنگ امروز به نقل از ایرنا، مراسم اختتامیه پنجمین جشنواره فیلم عمار با حضور هنرمندانی چون فرخ نعمتی، پروانه معصومی و حجت الله ایوبی، رئیس سازمان سینمایی برگزار شد.

درابتدای مراسم نادر طالب زاده دبیر این جشنواره با اشاره به اینکه هیج جشنواره ای جای عمار را نخواهد گرفت، گفت : بچه های عمار حرکت رو به جلو دارند و در حال رشد هستند.

وی با تاکید براینکه جشنواره عمار به اهداف و آرمان های انقلاب توجه جدی کرده است، افزود: این جشنواره در واقع ویترینی هنری عالی برای انقلاب وهمچنین برای آنهایی است که هدفشان انقلاب است؛ کسانی که خدا آنان را بیدار کرده است.

درادامه این مراسم برگزیدگان بخش های مختلف معرفی شدند.


**بخش مستند تاریخ معاصر ایران و فتنه سال 88

هیات داوران ضمن تقدیر از آثار 'اتاق جنگ'، 'شکوفه های زمستان'، 'بدون مرز'، 'چریک پیر' و 'مثل پروانه عاشق' ،لوح افتخار جشنواره را به آثار 'بهجت انقلاب' به کارگردانی حسین فرقدان، 'امینه' به کارگردانی عبدالله عزیزی و اثر 'اسیر در زنجیر دروغ' به کارگردانی محمد عبدی زاده اهدا کرد.

همچنین هیات داوران فانوس این بخش را به آثار 'خط مقدم' به کارگردانی نادر فرجی، 'آسید مهدی' به کارگردانی بابک مینایی و 'پسر را ببین، پدر را تصور کن' به کارگردانی حمید یادروج تقدیم کرد.

جایزه ویژه این بخش به مستند 'رو در رو با شیطان' به کارگردانی علیرضا بوالی اهدا شد.


**بخش مستند نقد درون گفتمانی

هیات داوران لوح افتخار این بخش را به آثار 'بغض هامون' به کارگردانی محسن شیرزایی 'چشم در برابر چشم' به کارگردانی سیدمحمدعلی صدری نیا، 'ماهی ها در سکوت نمی میرند' به کارگردانی یاسر عرب و محسن زارعی و'TF DOWN2' به کارگردانی روح ا... رفیعی اهدا کرد.

همچنین هیات داوران فانوس این بخش را به مستند'گام نهایی' به کارگردانی سیدمحمدحسین میری و سیدمحمدعلی صدری نیا تقدیم کرد.


**بخش مستند اقتصاد مقاومتی

هیات داوران لوح افتخار این بخش را به آثار 'رنگ و نارنگ' به کارگردانی داریوش نیکبخت و ' زمین بعلاوه پنج درصد' به کارگردانی مجتبی غفوری تقدیم کرد.

هیات داوران فانوس این بخش را به اثر 'ما اقتصاددانیم' به کارگردانی محمدحسین بزرگی راد اهدا کرد.


**بخش مستند جنگ نرم

هیات داوران لوح افتخار تحقیق و پژوهش این بخش را به مهدی فیاضی کیا برای مستند 'من مرگ می شوم' اهدا کرد.

هیات داوران فانوس این بخش را به آثار ' جنگ اطلاعاتی' به کارگردانی علی نظری، '7 دقیقه تا تل آویو' به کارگردانی علیرضا بوالی و 'اهل سنت ایران' به کارگردانی محسن اسلام زاده تقدیم کرد.

هیات داوران جایزه ویژه این بخش را به مستند 'تاکسی مدرسه' به کارگردانی مسعود کارگر اهدا کرد.


**بخش مستند حرکت های خودجوش مردمی

هیات داوران فانوس این بخش را به آثار'صالح آباد' به کارگردانی مسعود کارگر و امین قره سُفلو و 'گروه کوچک ما' به کارگردانی فرود عوض پور اهدا کرد.

همچنین هیات داوران جایزه ویژه این بخش را به مستند 'معبر' به کارگردانی محمد کرم زاده تقدیم کرد.


**بخش مستند بیداری اسلامی و جهانی

هیات داوران ضمن تقدیر از آثار 'روهینگیا'، 'فریاد خاموش' و 'ابرها در راهند'، لوح افتخار جشنواره را به آثار ' ققنوس' به کارگردانی جمشید بیات، 'خالد و مجتبی' به کارگردانی روح الله رفیعی، 'ایمان' به کارگردانی مسعود زارعیان، 'آشنای دور' به کارگردانی مجید عزیزی تقدیم کرد.

همچنین هیات داوران فانوس این بخش را به مستند 'کرار' به کارگردانی محسن اردستانی اهدا کرد.

جایزه ویژه این بخش به مستند 'ملاقات با داعش' به دلیل شجاعت و نفوذ به گروه های تکفیری به آقای مهدی مطهر به نمایندگی از گروه کارگردانی تقدیم کرد.


**بخش مستند بین الملل

هیات داوران ضمن تقدیر از آثار 'پروپاگاندا' از کشور نیوزلند و 'کوثر'، لوح افتخار جشنواره را به آثار 'نویسنده بدون دست' از کشور انگلستان و به کارگردانی ویلیام وست وی و'دیوارها به سخن خواهند آمد' به کارگردانی حنیف شاه پر راد اهدا کرد.

همچنین هیات داوران فانوس این بخش را به مستند 'دولت جاسوس آمریکا' به کارگردانی دنی شکتراز کشور آمریکا تقدیم کرد.

نظر شما