شناسهٔ خبر: 27151 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

آغاز رقابت برای جایزه 50 هزار پوندی روز جهانی کتاب

از نهم ژانویه 2015 رقابت برای جایزه روز جهانی کتاب/ WoBoD آغاز شد. در این رقابت، شانس برنده شدن دریافت کتاب به عنوان جایزه برای قراردادن در کتابخانه مدرسه زیاد است.

به گزارش فرهنگ امروز به نقل از ایبنا؛ جیمز پترسون نویسنده معروف آمریکایی مدیریت و قضاوت جایزه را بر عهده خواهد داشت و مدرسه حائز رتبه اول 10 هزار پوند، مدرسه‌ای که رتبه دوم به دست آورد 5 هزار پوند و مدرسه سوم نیز 3 هزار پوند جایزه کتابی دریافت خواهند کرد. همچنین مدارس برگزیده، مشاوره رایگان کتاب‌فروشان محلی را برای بهترین خرید، دریافت خواهند کرد.

جیمز پترسون همراه پسرش جک

جیمز پترسون همراه پسرش جک

 

برای شرکت در رقابت ادبی، مدارس باید به صورت فردی یا گروهی به این پرسش پاسخ دهند که : چرا ما نمی‌توانیم بدون کتاب زندگی کنیم؟ و هر نوع نوشته، اثر هنری، فیلم و عکس که بتواند این موضوع را به شکل خلاقانه‌تری نشان دهد، برگزیده می‌شود.

مدارس مهلت‌دارند تا سی‌ام ژانویه آثار خود را ارسال کنند و برندگان نهایی نیز روز 5 مارس و در روز جهانی کتاب معرفی خواهند شد.

پترسون شور و شوق زیادی در تشویق کودکان به کتاب‌خوانی در کتابخانه‌های مدارس دارد و دراین‌باره معتقد است تعداد زیادی از کودکان در معرض زندگی بدون کتاب قرارگرفته‌اند درحالی‌که کتاب مانند قطعه بلوک‌های ساختمان زندگی هستند که کودکان را وارد دنیای دیگری می‌کند. به گفته وی یک کتاب خوب می‌تواند یک کودک را به صورت مادام‌العمر کتاب‌خوان کند و حتی اگر کودک نتواند یک کتاب را به درستی بخواند، همچنان جلو می‌رود و روز جهانی کتاب کودکان را با نویسندگان و داستان‌های جدید آشنا می‌کند.

به گفته نویسنده آمریکایی، کودکان به مکانی نیاز دارند تا درباره کتاب‌ها باهم بحث کنند و کتابخانه‌های مدارس چنین جایی هستند و آن‌ها حق دارند که کتابخانه خوب داشته باشند و کتاب‌های موردعلاقه خود را در آنجا پیدا کنند.

هلن اسکلتون، ناتاشا هاردینگ و مدیر رخداد روز جهانی کتاب – کریستن گرانت – جیمز پترسون را در انتخاب برندگان 2015 کمک خواهند کرد.

نظر شما