شناسهٔ خبر: 27154 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

تعداد آثار موسیقیایی رد شده در دولت یازدهم به حداقل رسیده است

مدیرکل دفتر موسیقی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: با تدابیر صورت گرفته، تعداد آثار موسیقیایی رد شده در دولت یازدهم به حداقل رسیده که امیدواریم با همراهی فعالان این بخش، روند ایجاد شده تداوم یابد.

به گزارش فرهنگ امروز به نقل از ایرنا؛ 'پیروز ارجمند' عصر جمعه در حاشیه سفر به آذربایجان غربی افزود: در دولت یازدهم از 400 اثر موسیقی سنتی معرفی شده برای بررسی، تنها چهار اثر رد شده است که این امر نشان می دهد توجه ویژه ای به تولید آثار در عرصه موسیقی وجود دارد.

وی اضافه کرد: نگاه ما به موسیقی در دوره جدید، نگاهی کیفی است و در کنار آن سعی داریم به شئونات جامعه احترام بگذاریم.

وی اظهار کرد: هنرمندان عرصه موسیقی نیز همراهی خوبی با مسئولان این بخش داشته و سعی دارند حریم ها را رعایت کنند.

مدیرکل دفتر موسیقی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ادامه داد: کارهایی نیز در این دوره صورت گرفته از جمله اینکه اجرای موسیقی 'پلی بک' را ممنوع کرده ایم و هنرمندانی که اثر اولی هستند باید آزمون بدهند.

*** کاهش محسوس زمان بررسی آثار در دوره جدید مدیریت حوزه موسیقی وزارت ارشاد

ارجمند با اشاره به کاهش محسوس زمان بررسی آثار موسیقیایی در دوره جدید گفت: بررسی آلبوم ها در دوره جدید به یک ماه و بررسی اشعار نیز به حداکثر دو هفته کاهش یافته است.

وی افزود: این در حالی است که بررسی آلبوم ها پیش از این بین چهار ماه تا دو سال طول می کشید و زمان بررسی اشعار نیز تا سه سال بود.

وی اضافه کرد: یکی از کارهای دیگر، ثبت اشعار آثار موسیقیایی در سامانه مربوطه است که این امر به ویژه برای شهرستانی ها بسیار مفید بوده و هزینه های آنان را کاهش داده است.

مدیرکل دفتر موسیقی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی اظهار کرد: در نظر داریم در آینده نزدیک، تمامی فعالیت های این دفتر از طریق سامانه صورت گیرد که بسیار کارساز خواهد بود.

*** مجوز کنسرت ها تا شش ماه پیش از اجرا صادر می شود

ارجمند همچنین با اشاره به توجه دفتر موسیقی وزارت ارشاد به تسهیل کارهای خوانندگان در کشور گفت: پیش از این، مجوز کنسرت ها 48 ساعت پیش از اجرا صادر می شد که هنرمندان را در مضیقه های زیادی قرار می داد.

وی افزود: در دوره جدید، از شش ماه پیش از اجرا، مجوز کنسرت صادر می شود تا مشکلاتی برای اجراکنندگان ایجاد نشده و مقدمات کار به بهترین شکل ممکن انجام شود.

*** مشکل بیش از نیمی از موسیقی های زیرزمینی در کشور حل شده است

مدیرکل دفتر موسیقی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با بیان اینکه هرگونه اثر بدون مجوز، موسیقی زیرزمینی نامیده می شود، اضافه کرد: برای بهبود وضعیت این بخش، برنامه ریزی هایی صورت دادیم که بخشی از آن، توجه بیشتر به موضوع اعطای مجوز بود.

وی اظهار کرد: در حال حاضر به تک آهنگ ها و کلیپ های موسیقی نیز مجوز می دهیم که این کار تا پیش از این سابقه نداشت.

وی ادامه داد: مشکل بیش از 50 درصد موسیقی های زیرزمینی در کشور حل شده است که امیدواریم این روند با سرعت بیشتری تداوم یابد.

پیروز ارجمند مدیرکل دفتر موسیقی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، در چند روز گذشته میهمان مسئولان فرهنگی آذربایجان غربی بود که در این دیدارها، زمینه ساخت سمفونی وحدت با محوریت آذربایجان غربی با همکاری استانداری و اداره کل فرهنگ و ارشاد آذربایجان غربی، دفتر موسیقی وزارت ارشاد و یکی از موسیقیدانان برجسته کشورمان فراهم شد.

نظر شما