شناسهٔ خبر: 27193 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

فیلمهای جامانده از جشنواره فیلم فجر به برلین رفتند

سينماي ايران احتمالا با 3 فيلم در جشنواره برلين حضور مييابد.

به گزارش فرهنگ امروز به نقل از بانی فیلم؛ حضور فيلم تازه جعفر پناهي در بخش مسابقه برلين شصت و پنجم قطعي شده است.


فيلمي که تقريباً هيچ اطلاعي دربارهاش منتشر نشده و پناهي آن را در سکوت خبري کارگرداني کرده است. جعفر پناهي يکي از چهرههاي محبوب برلين محسوب ميشود و هم سابقه بردن خرس نقرهاي براي «آفسايد» را در کارنامه دارد و هم داور اين رخداد سينمايي بوده و هم اينکه جايزه فيلمنامه براي فيلم «پرده بسته» برلين شصت و سوم را از آن خود کرده است.
امسال هم پناهي با فيلمي که هنوز مشخص نيست چگونه آن را ساخته در برلين حضور مييابد. البته پناهي امکان خروج از کشور را ندارد و تنها فيلمش در برلين به نمايش در مي آيد. فيلمي که ظاهراً پناهي آن را به تنهايي در يک لوکيشن ساخته و خود علاوه بر کارگردان، فيلمبردارش نيز بوده است.


 فيلمي که فجر آن را نپذيرفت و به برلين رفت
ديگر فيلم ايراني حاضر در جشنواره برلين، فيلم «مادر قلب اتمي» ساخته علي احمدزاده به تهيه كنندگي امير سيد زاده است. اين فيلم در بخش فروم برلين پذيرفته شده است.
«ما در قلب اتمي» در حالي به برلين ميرود که موفق به حضور در جشنواره فجر نشد. اين فيلم دومين تجربه علي احمدزاده است که فيلم توقيف شده «مهموني کامي» را نيز در کارنامه دارد.

«مادر قلب اتمي» ساختار و مضمون متفاوتي دارد و ظاهرا فرم روايي اين اثر سينمايي مورد توجه برلين قرار گرفته است. محمدرضا گلزار، ترانه عليدوستي، پگاه آهنگراني و مهرداد صديقيان بازيگران اين فيلم هستند و گويا گلزار در اين فيلم پس از مدتها دوري از سينما بازي بسيار متفاوتي ارائه كرده است. پيش از اين نيز از احتمال حضور فيلم محمد (ص) در برلين خبر داده بوديم و به اين ترتيب سينماي ايران امسال با 3 نماينده در اين فستيوال حضور خواهد يافت.


 «کسي خواهان شب نيست» اسپانيائي فيلم افتتاحيه جشنواره برلين
«کسي خواهان شب نيست» ساخته ايزابل کوئيکست کارگردان اسپانيائي افتتاحيه جشنواره برلين 2015 شد.
جمعه 9 ژانويه اعلام شد  که فيلم «کسي خواهان شب نيست» ساخته ايزابل کوئيکست فيلمساز اسپانيايي در افتتاحيه جشنواره برلين به نمايش در مي ايد و در عين حال در مسابقه هم قرار دارد.
به گزارش خبرنگار باني فيلم، در اين فيلم ژوليت بينوش و رينکو ايکوشي هنرپيشه ژاپني  و يک هنرپيشه ايرلندي شرکت دارند. اين فيلم محصول مشترک اسپانيا - فرانسه و بلغارستان است.  در اين  فيلم داستان زنان و مرداني با شهامتي را بازگو مي کند  که دو زن نقش مهم تري دارند. زناني که با اراده قوي براي بدست آوردن افتخار، تلاش مي کنند.  در سال هاي گذشته  چندين فيلم اين کارگردان در بخش هاي جشنواره برلين به نمايش در آمده بود. اين کارگردان در سال 1960 در شهر بارسلون به دنيا امده و بعد از تحصيلات در رشته  تاريخ معاصر  وارد کارهاي تيليغاتي شد. او از سال 1983 به کار سينما پرداخت. در سال 2003 با فيلم «زندگي من بدون من» در جشنوار برلين خوش درخشيد. از بين 9 فيلمي که تا کنون ساخته است مي توان از فيلمهاي «عشاق « و «چيز هائي که هرگز بتو نگفتم» نام برد. ايزابل کوئيکست در سال 2013 عضو هيئت داوري بخش دوربين طلائي جشنواره کن بود.
هنوز تمام فيلم هاي بخش مسابقه و ساير بخش هاي جشنواره بع طور کامل افلام نشده است. آيا از سينماي ايران فيلمي در برلين 2015 حضور خواهد داشت؟
شصت و پنجمين جشنواره برلين از 5 ماه فوريه کار خود را آغاز مي کند و در 15 همين ماه با اعلام جوايز به کار خود پايان مي دهد.

نظر شما