شناسهٔ خبر: 27247 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

گزارش نشست خبری فیلم فجر: بخش اول/ بخش بین الملل فیلم فجر از سینمای ایران جدا شد

اولین نشست رسانه ای سی و سومین جشنواره بین المللی فیلم فجر صبح امروز با حضور علیرضا رضاداد دبیر جشنواره برگزار شد.

به گزارش فرهنگ امروز به نقل ازمهر؛ رضاداد در این نشست با اشاره به تغییرات بخش بین‌الملل بیان کرد: رییس سازمان سینمایی نظرات متفاوتی را در مورد حوزه بین‌الملل دارد. در همین راستا بخش ستادی بین‌الملل سینمای ایران گسترده‌تر و بخش‌های پشتیبانی سینمای ایران محدودتر شد. امیدوارم براساس برنامه‌ریزی‌های انجام شده موسسات سازمان سینمایی در آغاز سال جدید بتوانند ماموریت‌های جدید خود را دنبال کنند.

وی گفت: با تغییرات در بخش بین‌الملل، این بخش از زیر سایه سینمای ایران خارج شده، قوام پیدا می‌کند و دارای شرایط بهتری می‌شود. در چنین شرایطی می‌توانیم نقاط ضعف و قوت بخش بین‌الملل را پیدا کرده و شرایط مناسب برای رشد آن را فراهم کنیم. امیدوارم سال آینده بخش بین‌الملل بتواند به استانداردهای مناسبی دست پیدا کند اما در این میان نباید فراموش کرد که حجم تلاش ستاد فیلم فجر برای بخش بین‌الملل کمتر از مسابقه سینمایی ایران نیست.

این مدیر سینمایی تاکید کرد: در شرایط قبلی دعوت از مهمانان خارجی و ظرفیت حضور آنها در بخش بین‌الملل تحت‌الشعاع شرایط و هیجانات طبیعی سینمای ایران قرار می‌گرفت. امیدوارم تفکیک در زمان برگزاری بخش سینمای ایران و بخش بین‌الملل جشنواره فیلم فجر به بهتر برگزار شدن بخش بین‌الملل کمک کند.

وی همچنین درباره بخش خارج از مسابقه گفت: تاکنون سه فیلم برای بخش خارج از مسابقه قطعی شده و امیدواریم که در روزهای آتی شاهد اضافه شدن فیلم هایی نداشته باشیم.

رضاداد درباره برخی دلخوری های پیشکسوتان برای حذف فیلم هایشان تصریح کرد: یک پرسش نابه هنگام، این بزرگواران را به هم می ریزد. ما واقعا نگران جشنواره نیستیم بلکه بیشتر نگران فضای اعتماد هستیم. در هر صورت ۲۲ فیلم انتخاب و دو - سه فیلم برای بخش خارج از مسابقه پیشنهاد شد که نهایتا با سه فیلم به توافق رسیدیم.

دبیر جشنواره همچنین درباره فروش بلیت های فجر گفت: پیش فروش مردمی بلیت‌ها از اول بهمن و تحویل بلیت ها از هشتم بهمن خواهد بود و نشست معرفی فیلم ها از ۲۳ تا ۳۰ دی برگزار خواهد شد.

نظر شما