شناسهٔ خبر: 27274 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

ارائه نظرات روسای دانشگاههای بزرگ برای حل مشکلات به وزیر علوم

رئیس دانشگاه امیر کبیر با اشاره به برگزاری جلسه ای در دانشگاه صنعتی اصفهان با حضور روسای دانشگاه های بزرگ گفت: نظرات و تصمیمات روسای دانشگاه ها در حوزه های مختلف بصورت مکتوب به وزیر علوم ارائه می شود.

به گزارش فرهنگ امروز به نقل از مهر، گردهمائی جمعی از رؤسا و مسئولین دانشگاه های بزرگ و برترکشور  همچون حضور سرپرست دانشگاه تهران، رؤسای دانشگاه های صنعتی اصفهان، صنعتی امیرکبیر، شهید بهشتی تهران، فردوسی مشهد، اصفهان، تبریز و نیز معاونین دانشگاه های صنعتی خواجه نصیر، علم و صنعت و تربیت مدرس در دانشگاه صنعتی اصفهان برگزار شد.

معتمدی رئیس دانشگاه صنعتی امیر کبیر در گفتگو با خبرنگار مهر، با اشاره به برگزاری این نشست گفت: این نشست در راستای جلسات مشابهی بود که در دانشگاه صنعتی اصفهان برگزار شده چراکه دانشگاه های بزرگ و قدیمی مسائل و مشکلات خاص خود را دارند و باید در این گونه جلسات مورد بررسی و تبادل نظر قرار بگیرد.

وی افزود: یکی از موضوعات مهمی که در این جلسه مطرح شد انتقال تجربه های عملی بین دانشگاه ها بود که مطرح و مورد بحث و تبادل نظر قرار گرفت و اینکه هر دانشگاه برای ایجاد راهکار مناسب و حل مشکلات بسیار مفید تجربه هایی علمی و عملی را مطرح کند.

رئیس دانشگاه صنعتی امیر کبیر اظهار داشت: موضوع دیگر پذیرش دانشجو در مقاطع مختلف بود که مطرح شد. چراکه در دولت قبل تصمیماتی در خصوص جذب دانشجو گرفته شده بود که مشکلاتی را پیش آورده بود و قرار شد این مشکلات بررسی شود تا بتوانیم خصوصا در حوزه تحصیلات تکمیلی مانند ارشد و دکترا تصمیمات بهتری بگیریم.

معتمدی اظهار داشت: همچنین در خصوص نحوه کسب درآمد دانشگاه ها صحبت ها و پیشنهاداتی مطرح شد چراکه برایب دانشگاه ضرورت دارد که هم درآمد داشته باشد و هم کیفیت علمی آن دچار افت نشود و دانشگاه ها نظرات خود را مطرح میکردند.

وی در خصوص ارائه پیشنهادات به وزیر علوم گفت: این جلسات بیشتر مشورتی است و اینگونه نیست که تصمیم خاصی در آن گرفته شود، لذا قرار شد این تصمیمات و نظرات بصورت مکتوب به وزیر علوم ارائه شود.

به گزارش مهر، گردهمایی جمعی از رؤسای دانشگاه های برتر و بزرگ کشور که با هدف بررسی مسائل مهم این دانشگاه ها و نیز ارادئه دیدگاه ها، تجربیات و راهکارها به میزبانی دانشگاه صنعتی اصفهان برگزار شد.

در این نشست رئیس دانشگاه صنعتی اصفهان درخصوص رسالت سنگین نظام آموزش عالی کشور به منظور تحقق اهداف نظام، موفقیت های آموزش عالی کشور طی دودهه گذشته و درکنار وجود چالش ها ومشکلات فراوان، نقش ویژه دانشگاه های برتر، بزرگ وباسابقه در تحقق این موفقیت ها و نیز حل چالش های پیشرو مطالبی را عنوان کرد.

نظر شما