شناسهٔ خبر: 27310 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

عدم نیاز دانشگاه آزاد به 47 هزار کارمند

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی گفت: ۴۷ هزار کارمند در دانشگاه آزاد اسلامی فعالیت می کنند که با توجه به آی تی بیس شدن تمام واحدها تا پایان سال جاری دیگر نیازی به این تعداد کارمند وجود ندارد.

به گزارش فرهنگ امروز به نقل از مهر، جلسه هیئت امنای استان کرمانشاه روز گذشته به ریاست حمید میرزاده رئیس دانشگاه آزاد اسلامی و اعضای هیئت امنای این استان برگزار شد.

در این جلسه رئیس دانشگاه آزاداسلامی با اشاره به عدم وابستگی این نهاد آموزشی به بودجه عمومی کشور، گفت: دانشگاه آزاد اسلامی به عنوان دانشگاهی غیر دولتی می بایست شاخصه های موسسات خصوصی یعنی چابکی را داشته باشد.

عدم نیاز به ۴۷ هزار کارمند دانشگاه آزاد

وی با اشاره به وجود ۴۷ هزار کارمند در دانشگاه آزاد اسلامی اظهار داشت: این میزان کارمند در چنین نهادی به هیچ عنوان قابل قبول نیست، زیرا با توجه به آی تی بیس شدن تمام واحدهای دانشگاه تا پایان سال جاری دیگر نیازی به این تعداد کارمند وجود نخواهد داشت.

میرزاده در ادامه از خروج بسیاری از واحدهای دانشگاه آزاد اسلامی از حالت زیان ده خبر داد و افزود: خوشبختانه در سال جاری در جریان تجمیع واحدها و توسعه تحصیلات تکمیلی بسیاری از واحدهای زیان ده وضعیت مناسبی پیدا کردند و به طور حتم این روند در سال آینده نیز ادامه خواهد داشت.

در پایان این جلسه با رای اعضای هیات امنای استان کرمانشاه، بودجه این استان با اعمال اصلاحاتی به تصویب رسید به طوریکه بودجه مذکور از نظر درآمد و هزینه با رقم ۹۰ میلیارد تومان و از حیث منابع و مصارف ۱۱۹ میلیارد تومان به تایید اعضای هیات امنای استان کرمانشاه رسید.

سهم پژوهش ۱۵ درصد

در بودجه سال آینده استان ۱۵ درصد برای فعالیت های پژوهشی در نظر گرفته شده است که از این میزان ۵ درصد از منابع شهریه، ۵ درصد فعالیت های اقتصادی دانش بینان و ۵ درصد نیز از مازاد درآمد مصوب سال ۹۴ پیش بینی شده است.

همچنین بودجه های فرهنگی، ورزشی و رفاهی دانشجویان و بودجه های عمرانی و سرمایه گذاری دانش بنیان نیز در چارچوب سیاست های دانشگاه منظور و به تصویب رسید.

در رابطه با حقوق و دستمزد کارکنان و اعضای هیات های علمی استان کرمانشاه نیز سیاست های ابلاغی سازمان مرکزی به تایید و تصویب اعضای هیات امنای استان کرمانشاه رسید.

بر مبنای این گزارش، برنامه اصلاحی استان برای سال ۹۴ با رویکرد کیفی سازی جذب اعضای هیات علمی، توسعه شرکت های دانش بنیان، اجرای طرح های فرهنگی ماندگار ،جذب منابع ۱۶ درصدی خارج از شهریه ، مبتنی بر ارتقای جایگاه واحدهای دانشگاهی استان با اصلاحاتی به تصویب رسید.

همچنین در این جلسه مقرر شد اصلاحات بودجه و برنامه در کمیسیون دائمی هیات امنای استان مطرح و در جهت تایید به معاونت برنامه ریزی سازمان ارجاع داده شود.

از دیگر مصوبات جلسه روز گذشته انتخاب حسابرس هیات امنای استان کرمانشاه و خزانه دار این استان بود.

همچنین نمودار سازمانی واحدهای استان و دائمی شدن اعضای کمیسیون دائمی این استان در جلسه روز گذشته هیات امنای استان کرمانشاه به تصویب رسید.

نظر شما