شناسهٔ خبر: 27312 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

نشست‌ها و کرسی‌های آزاداندیشی کانون اندیشه جوان آغاز می‌شود

نشست‌ها و کرسی‌های آزاداندیشی کانون اندیشه جوان پس از ایام امتحانات دانشگاه‌ها در موضوعات مختلف حقوقی، اجتماعی، فلسفی و ... از بهمن ماه آغاز می‌شود.

به گزارش فرهنگ امروز به نقل  از فارس؛ نخستین کرسی آزاداندیشی که برای بهمن ماه جاری در نظر گرفته شده است با محوریت حقوقی، شفافیت اقتصادی و حریم خصوصی خواهد بود که با افرادی چون غلامرضا مصباحی‌مقدم رئیس کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی و حمیدرضا علومی از مجموعه افرادی که در تدوین منشور حقوق شهروندی تلاش داشتند، برپا خواهد شد.

شفافیت اقتصادی، الزامات حقوقی و ورود به بحث حریم خصوصی از مهمترین مباحثی است که در این کرسی‌ها مدنظر قرار خواهد گرفت. این کرسی‌ها در دانشگاه‌های کشور از جمله تهران، علامه طباطبایی، امام صادق(ع) و ... برگزار خواهد شد که به زودی مشخص می‌شود.

 براساس این گزارش، از دیگر برنامه‌های تدارک دیده شده از سوی کانون اندیشه جوان درس‌گفتارهای عادل پیغامی، استاد دانشگاه امام صادق(ع) با موضوع مبانی اندیشه و تمدن اسلامی از نظر امام موسی صدر که مشترک با بنیاد امام موسی صدر برپا خواهد شد.

همچنین در بخش همایش‌ها نیز مقالات همایش «سید قطب» تا انتهای دی ماه تمدید شده و تا کنون بیش از 30 مقاله به این همایش ارسال شده است، این همایش سه روزه از 25 تا 27 بهمن ماه با حضور اساتید بزرگ اندیشه‌ای کشور در تالار شیخ انصاری دانشگاه تهران برپا می‌شود.

«سید قطب» یکی از برجسته‌ترین اندیشمندان معاصر است که از جهت تأثیرگذاری بر حرکت‌های اسلامی در جهان اسلام بسیار قابل توجه است، وجود برخی همگرایی‌ها میان انقلابیون ایران و سید قطب از یک سو و بهره‌برداری جریان‌های تکفیری از اندیشه‌های او از سوی دیگر معادله‌ای چند مجهولی را پدید می‌آورد که می‌بایست توسط اساتید و متخصصان حل شود، از محورهای اصلی همایش تحولات تاریخی زمانه سید قطب، اندیشه‌های سید قطب، تلاش‌های فکری و عملی جوامع اهل سنت معاصر برای احیای خلافت اسلامی و ... است.

نظر شما