شناسهٔ خبر: 27475 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

ورنر هرتسوگ و بيل كوندون به جشنواره برلین می آیند

ورنر هرتسوگ، جعفر پناهی و بيل كوندون از كارگردانان حاضر در جشنواره فيلم برلين 2015 خواهند بود.

به گزارش فرهنگ امروز به نقل از مهر؛ دیتر کاسلیک مدیر فستیوال بین‌المللی فیلم برلین فیلم‌هایی از جعفر پناهی، ورنر هرتسوگ و بیل کوندون را به بخش رقابتی فستیوال خود اضافه کرد. این فیلم‌ها «تاکسی» اثر پناهی، «آقای هولمز» ساخته کوندون با نقش‌آفرینی ایان مک‌الن و لارا لینی و در آخر «ملکه صحرا» ساخته هرتسوگ با نقش‌آفرینی نیکول کیدمن، جیمز فرانکو، دیمین لوییس و رابرت پتینسون هستند.

از آثار گذشته پناهی می‌توان به فیلم «بادکنک سفید» محصول سال 1995 اشاره کرد که در فستیوال فیلم کن برنده جایزه دوربین طلایی برای بهترین فیلم شد، «دایره» محصول سال 2000 که برنده جایزه شیر طلایی ونیز شد و همچنین «آفساید» محصول سال 2006 که موفق به کسب خرس نقره‌ای فستیوال برلین شد. پناهی از سال 2009 «این یک فیلم نیست» و «پرده بسته» را ساخت که در فستیوال 2013 برلین به نمایش درآمد و برنده جایزه خرس نقره‌ای برای فیلمنامه‌نویسی شد.

کوندون هم تا به حال به عنوان یک نویسنده برای فیلم «خدایان و هیولاها» برنده جایزه اسکار شد و برای فیلم «شیکاگو» هم نامزد دریافت این جایزه شد. به عنوان کارگردان هم از آثار اخیر او می‌توان به «دختران رویا»، دو فیلم آخر «گرگ و میش» و «حالت پنجم» اشاره کرد.

هرتسوگ هم در کارنامه خود فیلم‌های زیادی دارد که «فیتزکارالدو» وی برنده جایزه بهترین کارگردان در فستیوال فیلم کن شد و همچنین «مرد گریزلی» که توسط انجمن کارگرادانان آمریکا به عنوان بهترین فیلم مستند نامیده شد، از جمله آنهاست.

فیلم‌های دیگری هم به بخش رقابتی فستیوال برلین اضافه شده‌اند. «رفته با گلوله‌ها» به کارگردانی و نقش‌آفرینی ون جیانگ، «خاطرات خدمتکار» ساخته بنوا جکو و با نقش‌آفرینی لئا سدو و در نهایت «بدن» ساخته مالگورزاتا زوموسکا کارگردان لهستانی که آخرین فیلمش «به نامِ» که در برلین رقابت کرده بود و جایزه تِدی برلین را برده بود از جمله این فیلم‌ها هستند. از دیگر فیلم‌های حاضر در برنامه رقابتی برلین می‌توان به «ویکتوریا» ساخته سباستین شیپر کارگردان آلمانی و «پدرِ بزرگ، پدر کوچک و داستان‌های دیگر» ساخته دی فان دانگ کارگردان ویتنامی اشاره کرد.

از فیلم‌های حاضر در بخش رقابتی برلین که پیش از این معرفی شده بودند می‌توان از «شوالیه فنجان‌ها»ی ترنس مالیک، «سیندرلا» ساخته کنت برانا و «انیشتن در گواناحواتا» ساخته پیتر گرین‌وی نام برد. برنامه کامل رقابتی این فستیوال هفته آینده اعلام خواهد شد. فستیوال برلین از روز پنجم تا پانزدهم فوریه ادامه دارد.

نظر شما