شناسهٔ خبر: 27499 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

بنیاد بین‌المللی قرآن كریم تأسیس می‌شود

سید محمدحسین هاشمی در حاشیه امضای تفاهم‌نامه سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی با سازمان دارالقرآن‌الكریم سازمان تبلیغات اسلامی، از راه‌اندازی بنیاد بین‌المللی قرآن كریم، در آینده‌ای نزدیك خبر داد.

به گزارش فرهنگ امروز به نقل از ایلنا؛ هاشمی گفت: معاونت‌های پژوهشی و آموزشی، بین‌الملل و فرهنگی سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی، اقدامات مختلفی در زمینه قرآن و فعالیت‌های قرآنی انجام می‌دهند كه برای نمونه می‌توان از برگزاری هفته‌های قرآنی و جشنواره‌ها و نمایشگاه‌های قرآن در كشورهای مختلف توسط معاونت فرهنگی این سازمان، نام برد.

وی افزود: همچنین معاونت پژوهشی و آموزشی، بحث آموزش و پژوهش در این حوزه را دنبال می‌كند و معاونت بین‌الملل هم مركزی به نام مركز تبلیغ دارد كه اعزام قاری و مبلغ به كشورها را در دستور كارش قرار داده است.

معاون فرهنگی سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی در ادامه سخنان خود، گفت: این فعالیت‌ها به نوعی پراكنده بودند و برای ایجاد هماهنگی و همچنین تمركز دادن به فعالیت‌های قرآنی سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی، به زودی، بنیاد بین‌المللی قرآن كریم، در معاونت فرهنگی این سازمان، راه‌اندازی خواهد شد.

هاشمی با اعلام این خبر، تأكید كرد: تشكیل بنیاد بین‌المللی قرآن كریم، رویداد بزرگ سازمان فرهنگ و ارتباطات خواهد بود و این بنیاد، طرف نهادهای قرآنی كشور برای فعالیت در خارج از كشور خواهد بود.

تفاهم‌نامه همكاری‌های پژوهشی، آموزشی تبلیغی قرآنی، بین سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی و سازمان دارالقرآن‌الكریم سازمان تبلیغات اسلامی، پیش از ظهر امروز چهارشنبه 24 دی، امضا شد.

این تفاهم‌نامه در 5 ماده و 12 بند، در محل معاونت فرهنگی این سازمان، به امضای سید محمدحسین هاشمی، معاون فرهنگی سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی و مهدی قره‌شیخ‌لو، رییس سازمان دارالقرآن‌الكریم سازمان تبلیغات اسلامی، رسید و بر اساس آن، این دو سازمان فرهنگی، همكاری‌های خود در خصوص فعالیت‌های قرآنی در خارج از كشور را گسترش خواهند داد.

این تفاهم‌نامه به منظور هم‌افزایی بین دستگاهی و همكاری در زمینه توسعه امور پژوهشی، آموزشی و تبلیغی قرآنی، منعقد شده است.

نظر شما