شناسهٔ خبر: 27587 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

خاطرات نیم قرن فعالیت هنری استاد سنتور ایران در راز آشکارا

آیین رونمایی از کتاب «راز آشکارا» خاطرات نیم قرن فعالیت هنری «میلاد کیایی» نوازنده سنتور و آهنگساز، با همکاری بنیاد آفرینش های هنری نیاوران در سالن خلیج فارس فرهنگسرای نیاوران برگزار شد.

به گزارش فرهنگ امروز به نقل از ایرنا، در این مراسم که با اجرای «ژاله صادقیان» همراه بود؛ در ابتدای مراسم مدیرعامل بنیاد آفرینش های هنری نیاوران اظهار کرد: حوزه موسیقی در فرهنگسرای نیاوران در دوره جدید به فعالیت های خود سر و شکل جدید و مختلفی داده و اکنون شاهد رونمایی از کتاب 'راز آشکارا' اثر استاد میلاد کیایی به عنون یکی از زیباترین اتفاق ها در این عرصه هستیم.

«سید عباس سجادی» عنوان این کتاب (راز آشکارا) را سهل و ممتنع توصیف کرد و ادامه داد: عنوان راز آشکارا با تمام سادگی، سرشار از مفاهیمی است که در کتاب دیده می شود. 

وی افزود: آشنایی من با میلاد کیایی در یک برنامه تلویزیونی اتفاق افتاد که در آن برنامه من به عنوان شاعر دعوت شدم و از آن روز تا به امروز به ایشان گره خورده ام.

سجادی اضافه کرد: اگر با میلاد کیایی معاشرت داشته باشید متوجه می شوید که ایشان گنجینه رازهاست و آنچه که او را به عنوان یک نوازنده برجسته می کند، شخصیت، اخلاق و از همه مهم تر حق شناسی وی است.

نویسنده کتاب راز آشکارا نیز گفت: من از همه کسانی که در چاپ این کتاب به من کمک کرده اند بسیار سپاسگزارم.

در ادامه این برنامه از استاد هوشنگ ظریف، افلیا پرتو، جواد لشگری، عبدالرحیم جعفری(بنیانگذار انتشارات امیر کبیر)، هوشنگ کامکار، نادر گلچین و سید عباس سجادی مدیرعامل بنیاد آفرینش های هنری نیاوران تجلیل به عمل آمد.

در آیین رونمایی از کتاب 'راز آشکارا' جمعی از استادان، هنرمندان و بزرگان موسیقی ایران همچنین هنردوستان و شاگردان استاد کیایی حضور یافتند و گروه های مختلفی از جمله گروه ترنم به اجرای موسیقی پرداختند.

نظر شما