شناسهٔ خبر: 27608 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

ایجاد کمیته مطالعات بنیادی مدیریت‌اسلامی

رئیس کارگروه مدیریت شورای تحول و ارتقای علوم انسانی از ایجاد کمیته مطالعات بنیادی مدیریت اسلامی در قم خبر داد و گفت: این کمیته در قالب یک پژوهشکده فعالیت می کند و 12 موسسه فعال مدیریتی عضو آن هستند.

به گزارش فرهنگ امروز به نقل از مهر؛ لطف الله فروزنده در خصوص آخرین وضعیت بازنگری رشته مدیریت در شورای تحول علوم انسانی شورای عالی انقلاب فرهنگی گفت: ما در رشته مدیریت دو کمیته تشکیل دادیم، کمیته مطالعات بنیادی مدیریت اسلامی که در قم قرار دارد و در قالب یک پژوهشکده فعالیت می کند و اکنون 12 موسسه که در قم در زمینه مدیریت فعالیت دارند عضو این پژوهشکده هستند .

وی ادامه داد: در واقع کمیته مطالعات بنیادی مدیریت اسلامی نقشه راه تحول را دنبال می کند در حال حاضر دو سمینار در تهران و مشهد در این رابطه برگزار کرده ایم، نقشه راه اکنون در حال استخراج شدن است که بخشی از آن آموزشی، بخشی پژوهشی و بخشی مربوط به مسایل مدیریت است.  

رئیس کارگروه مدیریت شورای تحول و ارتقای علوم انسانی افزود: کمیته دومی که در رابطه با رشته مدیریت ایجاد شده است به کار کاربردی می پردازد این کمیته از اساتید دانشگاه ها تشکیل شده است.

وی ادامه داد: با توجه به این مساله که در کارآمدی و به روز کردن دروس، دستمان باز بود، یک سری سرفصل ها را بومی کردیم به طوریکه دانشجو بتواند قوانین لازم در این زمینه را بداند مثلا فضای کشور را در مدیریت دولتی یا بازرگانی بداند.

فروزنده افزود: در رابطه با مسایل اسلامی هم سرفصل هایی مشخص کردیم که نیاز به منابع دارد که ایجاد منابع این سرفصل ها را به موسساتی اسلامی و دانشگاهی مانند دانشگاه امام صادق (ع) و موسسه مصباح پیشنهاد دادیم .

رئیس کارگروه مدیریت شورای تحول و ارتقای علوم انسانی افزود: در حال حاضر رشته مدیریت در مقطع کارشناسی را با تغییراتی 10 الی 15 درصدی پیش برده ایم که باید در شورای تحول مصوب شود.

وی ادامه داد: استارت بررسی سرفصل‌های کارشناسی ارشد مدیریت نیز زده شده و هر 15 روز یکبار جلسه تشکیل می شود همچنین یک سری کمیته های فرعی تشکیل شده که این کمیته ها بحث‌های تحولی حوزه خود را دنبال می کنند و امیدواریم به زودی شاهد این باشیم که 20 تا 30 کتاب خوب با محتوای خوب تولید کنیم که این تغییرات را به مرحله عمل برساند.

نظر شما