شناسهٔ خبر: 27646 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

هنر در فضای شهری غایب است

رییس مرکز تحقیقات هنر اسلامی نگاره گفت: ورود هنر به شهر پدیده ای نوظهور نیست اما در فضای شهری امروز کشور غایب است.

به گزارش فرهنگ امروز به نقل از ایرنا؛ 'مهناز شایسته فر' افزود: بهره گیری از گنجینه غنی نقوش اصیل ملی در عرصه های مختلف زندگی امروزی، از قابلیت های فراموش شده در عرصه های گوناگون هنری است.

وی با اشاره به برگزاری مسابقه طراحی بهشت ایرانی نقوش ایرانی گفت: موسسه مطالعات هنر اسلامی با همکاری مرکز تحقیقات هنر اسلامی نگاره، اقدام به برگزاری مسابقه سراسری بهشت ایرانی با موضوع استفاده از نقوش تزیینی ایرانی در عرصه های مختلف هنر شهری کرده است.

وی گفت:این مسابقه در قالب های طراحی نماد و نشانه میادین شهری ، طراحی معماری داخلی و شهرسازی ، طراحی صنعتی ، طراحی پارچه، پوشاک ، طراحی طلا و جواهر ، طراحی گرافیک( نشانه، امور تبلیغاتی، بسته بندی)،طراحی صنایع دستی و هنرهای سنتی( طراحی ظروف، اسباب بازی، کیف و کفش، لوازم و اثاثیه) برگزار می شود.

وی خاطر نشان کرد: بهره گیری خلاقانه از گنجینه غنی نقوش تزیینی و اصیل ملی در عرصه های گوناگون زندگی امروز، از قبیل طراحی صنعتی و تولیدات ملی، معماری و شهرسازی و دکوراسیون داخلی، تبلیغات شهری و تلاش برای حفظ و احیاء میراث فرهنگی هنری ایرانی و وارد کردن آن به فضای شهری از مهمترین اهداف این مسابقه است.

شایسته فر در ادامه گفت:استعدادیابی از بین جوانان و هنرمندان علاقه مند به این عرصه و ایجاد امکان همکاری مداوم با آنها و دریافت سلائق مختلف هنری در سطح جامعه و پاسخ مناسب به این نیازها و ارتباط مداوم و موثر با مجموعه های هنری و شناسایی ظرفیت های ارزشمند هنری کشور از دیگر اهداف این مسابقه است.

وی افزود: آثار راه یافته به مسابقه بهشت ایرانی نقوش ایرانی دوم بهمن ماه امسال در مرکز تحقیقات هنر اسلامی نگاره در تهران به نمایش در خواهد آمد.
 

نظر شما