شناسهٔ خبر: 27647 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

افزایش 20درصدی ظرفیت کارشناسی در دانشگاه امیرکبیر

رئیس دانشگاه صنعتی امیر کبیر با اشاره به افزایش تحصیلات تکمیلی در سال 94 گفت: در سال آینده در مقطع کارشناسی 20 درصد افزایش ظرفیت داریم.

به گزارش فرهنگ امروز به نقل از مهر؛ احمد معتمدی در پاسخ به سوالی در خصوص برنامه دانشگاه برای افزایش یا کاهش ظرفیت تحصیلات تکمیلی در سال آینده گفت: تقریبا به ازای هر استادی ۳ دانشجوی کارشناسی ارشد می گیریم و دکترا هم به تعدادی که اساتید ظرفیت دارند افزایش یا کاهش جذب دانشجو محاسبه می شود.

وی افزود: به نسبت تعداد اعضای هیئت علمی که هر سال جذب می شوند ظرفیت تحصیلات تکمیلی افزایش می یابد چراکه اگر بیشتر از ظرفیت اساتید دانشجو بگیریم کیفیت آموزش پایین می آید، اما برنامه ای نداریم که ظرفیت تحصیلات تکمیلی را کاهش دهیم.

رئیس دانشگاه صنعتی امیر کبیر اظهار داشت: برای سال جدید این برنامه را داریم که ظرفیت کارشناسی را افزایش بدهیم چراکه تقریبا همه جای دنیا اینگونه است که تعداد دانشجویان در مقطع کارشناسی بیشتر از ارشد و دکترا است اما در دانشگاه های ایران بر عکس است و نسبت ۴۰ درصد کارشناسی و ۶۰ درصد ارشد و دکترا داریم که باید بر عکس باشد.

معتمدی با بیان اینکه در سال ۹۳ نیز افزایش ظرفیت تحصیلات تکمیلی داشتیم، گفت: در سال آینده ظرفیت تحصیلات تکمیلی افزایش خواهد داشت و در مقطع کارشناسی هم افزایش خواهیم داشت چرا که میزان تقاضا برای ورود به این دانشگاه بالاست و مناسب نیست که پشت درب دانشگاه متوقف شوند.

نظر شما