شناسهٔ خبر: 27711 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

«دن کیشوت» و «سالا اونو» مهمان تئاتر فجر شدند

نمایش «قله انسانات» که پیش از این «قله جعبر» نام داشت، با کارگردانی علی شمس و در قالب کار مشترک ایران و ایتالیا در بخش بین‌الملل سی و سومین جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر روی صحنه می‌رود.

به گزارش فرهنگ امروز به نقل از مهر؛ شمس درباره این تولید مشترک گفت: نمایش «قله انسانات» پروژه مشترک گروه تئاتر «دن کیشوت» از ایران و گروه «سالا اونو» از شهر رم ایتالیا است. این اثر که در ماه مارس در شهر رم اجرای عمومی خواهد شد، روز 4 بهمن‌ماه در دو نوبت 16 و 18 و در تماشاخانه باران، در بخش بین‌الملل سی و سومین جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر اجرا می‌شود.

این نمایشنامه نویس و کارگردان جوان تئاتر درباره موضوع نمایش «قله انسانات» توضیح داد: موضوع داستان این اثر در بستر تبارشناسی ظالم و مظلوم است که این بستر به شکل تلویحی به مسائل موجود در خاورمیانه و تروریسم می‌پردازد. در اصل در بستر نمایش این موضوع مدنظر قرار می‌گیرد که چطور یک شهروند عادی می‌تواند یک فرد دوست و هم‌میهن خودش را بکشد.

وی که پیش از این نیز نمایش «از خوتای نامک» را با حضور بازیگران تئاتر ایتالیا تولید و اجرا کرده بود، درباره گروه بازیگری و عوامل «قله انسانات» افزود: آلاندرو فوسکو، پیرو کاردانو، پریسا نظری و مگالی استنولر بازیگران نمایش هستند و اصغر دشتی به عنوان مشاور کارگردان و علی نصر به عنوان دستیار کارگردان حضور دارند.

شمس در پایان درباره شکل اجرایی نمایش «قله انسانات» تأکید کرد: تمام جهان نمایش روی یک میز اتفاق می‌افتد. سی و سومین جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر با دبیری اردشیر صالح‌پور از 1 تا 12 بهمن‌ماه برگزار می‌شود.

نظر شما