شناسهٔ خبر: 27748 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

جشنواره عکس ما می توانیم برگزیدگان خود را شناخت

مراسم معرفی برگزیدگان هشتمین جشنواره عکس «ما می توانیم» عصر امروز در گالری شماره 2 خانه عکاسان حوزه هنری برگزار شد.

به گزارش فرهنگ امروز به نقل از ایرنا، سیداحسان باقری مدیر خانه عکاسان حوزه هنری و دبیر هنری جشنواره عکس ما می توانیم در این آیین اظهار کرد: این جشنواره 8 سال قدمت دارد و همواره برای عکاسان دغدغه دارند که توانمندی های کشور را به تصویر بکشند اما مفهوم توانستن آنقدر وسیع است که گاه می تواند انتزاعی باشد و در ذهن شکل گیرد و هم می تواند به پیشرفت های علمی و نظامی اشاره کند.

وی افزود: توانستن به وسعت گستره ایران اسلامی است و جلسات تبیین موضوع برای عکاسان باعث می شود تا نتیجه بهتر باشد. مهمترین اتفاق مدنظر درمورد موضوع توانستن، تحریمی است که با حمایت شبکه صهیونیزم جهانی به وجود آمد و مشکلاتی نظیر تحریم دارو و برخی کالاها را ایجاد کرد؛ اما ما مبارزه کردیم و ایستادگی در مقابل این تحریم ها بسیار ارزشمند است.

باقری گفت: امیدوارم در سالهای آینده تنوع بیشتری در نوع نگاه عکس به جشنواره داشته باشیم؛ به تعداد سلایق عکاسان می تواند نگاه های متفاوتی به موضوع توانستن وجود داشته باشد؛ البته باید همزمان با انتشار فراخوان جلسات تبیین موضوع را برگزار می کردیم تا شاهد این تنوع نگاه باشیم.

در ادامه، بیانیه هیات داوران قرائت شد و برگزیدگان معرفی شدند که بر این اساس، لوح تقدیر رتبه سوم و 10 میلیون ریال جایزه نقدی به قدیر وقاری از خراسان رضوی، لوح تقدیر رتبه دوم و 15 میلیون ریال جایزه نقدی به جاوید نیک پور از تهران، لوح تقدیر رتبه اول و 20 میلیون ریال جایزه نقدی هم از آن محمدصابر شیخ رضایی از تهران شد.

این آیین عصر روز دوشنبه در گالری شماره 2 عکاسان جوان حوزه هنری با حضور جمعی از عکاسان و برگزیدگان برگزار شد.

نظر شما