شناسهٔ خبر: 27778 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

انجمن دانش آموختگان علوم اجتماعی دانشگاه تهران خطاب به شورای عالی انقلاب فرهنگی: به نیلی رای ندهید

انجمن دانش آموختگان علوم اجتماعی دانشگاه تهران به نمایندگی از سوی جمعی از اساتید، دانشجویان و دانش آموختگان دانشگاه تهران، در نامه‌ای به اعضای شورای عالی انقلاب فرهنگی خواستار صیانت از جایگاه مقدس آن شورا و جلوگیری از مصالحه سیاسی و «عدم رأی» به ریاست دکتر نیلی احمد آبادی در پست ریاست دانشگاه تهران شد.

به گزارش فرهنگ امروز به نقل از خبرگزاری دانشجو؛ انجمن دانش آموختگان علوم اجتماعی دانشگاه تهران به نمایندگی از سوی جمعی از اساتید، دانشجویان و دانش آموختگان دانشگاه تهران، در نامه‌ای به اعضای شورای عالی انقلاب فرهنگی خواستار صیانت از جایگاه مقدس آن شورا و جلوگیری از مصالحه سیاسی و «عدم رأی» به ریاست دکتر نیلی احمد آبادی در پست ریاست دانشگاه تهران شد. متن این نامه به شرح ذیل است:

اعضای محترم شورای عالی انقلاب فرهنگی

سلام علیکم

با توجه به وظیفه خطیر اعضای آن شورای محترم در صیانت از فرهنگ انقلابی و اسلامی و با توجه به معرفی و پیشنهاد آقای دکتر نیلی احمدآبادی به عنوان گزینه ریاست دانشگاه تهران به شورای عالی انقلاب فرهنگی نکاتی در خصوص گرایش‌های اعتقادی و سیاسی و همچنین مواضع و عملکرد ایشان در دوره‌های مدیریتی گذشته و بخصوص مسائل پس از حوادث سال ۸۸ به استحضار می‌رسد.

اگر چه سابقه دکتر نیلی احمدآبادی برای آن بزرگواران روشن می‌باشد اما یادآوری مخالفت قاطع نمایندگان مجلس (۱۶۰ نفر) با ایشان بعنوان وزیر پیشنهادی علوم و همچنین صیانت از جایگاه مقدس شورای عالی انقلاب فرهنگی راه را برای هرگونه اغماض و مصالحه احتمالی برای رأی به ریاست ایشان بر دانشگاه تهران خواهد بست.

 لازم به ذکر است دانشگاه تهران بعنوان مهم‌ترین دانشگاه ایران همواره در حوزه دانشجویی و علمی جریان ساز بوده است و حفظ آرامش این دانشگاه همواره بعنوان شاخصی جهت دهنده برای جریان علمی کشور محسوب می‌شود. اگر چه متاسفانه در مقاطعی همچون دوران اصلاحات نیز عدم توجه به این حساسیت‌ها، هزینه‌های زیادی را بر پیکره علم و دانشگاه متحمل نمود و باعث بروز حواشی بسیار در جنبش دانشجویی گردید. در مقطع فعلی نیز گمان می‌رود این انتصاب مهم نه تنها در مدیریت جریان علم سرنوشت ساز می‌باشد بلکه با توجه به سرمایه گذاری برخی احزاب و گروه‌ها در دانشگاه‌ها برای ایجاد بحران و التهاب در کشور تا حد زیادی از ایجاد حواشی‌های انتخاباتی در آستانه انتخابات مجلس در سال آینده جلوگیری خواهد نمود.

بدینوسیله برخی سوابق سوء مدیریتی و فکری ایشان در ذیل به استحضار می‌رسد:

۱/ «عزل دسته جمعی» ۲۵ نفر از نیروهای ارزشی دانشگاه تهران در اولین روزهای سرپرستی در دانشگاه تهران و دستور بازگشت به کار و «انتصاب حامیان و فعالان فتنه» در دانشگاه تهران؛ (اسامی این افراد بصورت محرمانه به شورای عالی انقلاب فرهنگی ارسال می‌شود)

۲/ «امضای نامه علیه نظام» و حمایت از فتنه گران و ارسال آن به مقام معظم رهبری در سال ۸۸

۳/ «عدم اعتقاد به اصل حجاب»؛ ایشان در چند جلسه خصوصی وقتی به عدم رعایت حجاب توسط یکی از اعضای خانواده وی اعتراض می‌شود صراحتاً بیان می‌کنند که «دوره حجاب گذشته است»! همچنین در دوره مدیریت ایشان در دانشکده فنی، معاون ایشان علاوه بر عدم رعایت حجاب، اقدام به دست دادن با مردان نامحرم می‌نمود و دکتر نیلی علیرغم اطلاع از این موضوع، حساسیتی نشان نمی‌دادند.

۴/ «حذف اساتید جوان و متعهد و بر هم زدن امنیت روانی و اجتماعی آن‌ها» توسط فشارهای اداری و بوروکراتیک و کاملا غیر اخلاقی و بوسیله جریان سازی در میان دانشجویان.

۵/ «کانالیزه شدن جذب و ثبت نام دانشجویانی که دارای پرونده‌های انضباطی هستند» و بعضاً دارای تعلقات مارکسیستی نیز هستند. (در مقاطع تحصیلات تکمیلی)

۶/ «رادیکال‌تر شدن انجمن‌های اسلامی» در دوره مدیریتی ایشان و «تبلیغ صریح و گسترده این تشکل‌ها برای سران فتنه»؛ در پردیس کشاورزی دانشگاه تهران با حمایت و اجبار آقای دکتر نیلی مراسم اردوی دانشجویان جدیدالورود، به می‌تینگی سیاسی در حمایت از سران فتنه تبدیل شد و هزینه معادل ۸۰ میلیون تومان برای این امر اختصاص یافت.

۷/ «تاکید غیرقانونی بر لزوم داشتن مقاله ISI برای تمدید قرارداد پیمانی اساتید»؛ علیرغم بهره‌مندی اساتید از کتاب و مقالات علمی و پژوهشی متعدد.

۸/ «عدم اهتمام جدی به رعایت ارزشهای اسلامی در دوره‌های مدیریتی ایشان»؛ برگزاری اردوهای مختلط از جمله سفر به ترکیه و حمایت از برگزاری مراسم‌های مختلط نظیر جشنواره‌ها، کنسرت‌های موسیقی و..... همچنین لازم به ذکر است جسارت به عکس بنیانگذار انقلاب اسلامی در ۱۶ آذر ۸۸ در دوره مدیریت ایشان در دانشکده فنی اتفاق افتاد و شاهد هیچ گونه تصمیمی از سوی دکتر نیلی برای مقابله یا برائت از این عمل نبودیم.

والسلام

انجمن دانش آموختگان علوم اجتماعی دانشگاه تهران

نظر شما