شناسهٔ خبر: 27788 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

چگونگی مقابله با جنگ نرم رسانه‌ای در «رسانه، فرهنگ‌ساز یا فرهنگ‌ستیز»

کتاب «رسانه‌، فرهنگ‌ساز یا فرهنگ‌ستیز» نوشته امیر نادری باروق، راهکارهای مقابله با جنگ نرم رسانه‌ای را مطرح می‌کند. نویسنده برای نگارش این اثر از 9 منبع استفاده کرده است که دو منبع آن مقاله‌های درج شده در نشریات هستند.

به گزارش فرهنگ امروز به نقل از ایبنا؛ تازگی کتاب «رسانه‌، فرهنگ‌ساز یا فرهنگ‌ستیز» نوشته امیر نادری باروق از سوی نشر آریاگهر روانه بازار کتاب شد. نادری باروق در این کتاب بحث تهاجم فرهنگی از طریق رسانه‌ها و همچنین راهکارهای مقابله با جنگ نرم رسانه‌ای را مطرح کرده است.
چگونگی مقابله با جنگ نرم رسانه‌ای در «رسانه، فرهنگ‌ساز یا فرهنگ‌ستیز»
کتاب هفت بخش دارد که به ترتیب عبارتند از «رسانه چیست؟»، «تولد روزنامه»، «رادیو»، «تلویزیون»، «ماهواره»، «پیدایی و گسترش اینترنت» و «تهاجم فرهنگی».

نادری باروق برای نگارش این کتاب از ۹ منبع سود برده که از این میان دو منبع مقاله‌هایی منتشر شده در نشریات بوده‌اند. معروف‌ترین و مهم‌ترین کتاب در میان این منابع «آیینه‌های جیبی آقای مک‌لوهان» تالیف ابراهیم رشیدپور، منتشر شده در سال ۱۳۵۲ است.

دیگر منابع نویسنده عبارتند از کتاب‌های «کودک و تلویزیون» بری گوننر و بیل مک آلر و ترجمه نصرت فتی، «خانواده و تلویزیون» شهلا عزیزی، «مبانی ارتباط جمعی» سیدمحمد دادگران، «تلویزیون در زندگی کودکان» ویلبر شرام و ترجمه محمود حقیقت کاشانی، «تلویزیون و کودکان» امه دور و ترجمه علی رستمی و «تلویزیون و رادیو و جرم» رضا مظلومان.

البته نویسنده نام برخی کتاب‌ها را هم در متن درج کرده، اما در فهرست منابع و مآخذ خود نیاورده است. به‌عنوان مثال بخش نخست کتاب «رسانه چیست؟» با نقل قولی از آلوین تافلر، اندیشمند آمریکایی از کتاب «موج سوم» شروع می‌شود، اما در فهرست منابع و مآخذ اشاره‌ای به این کتاب نشده است.

«رسانه، فرهنگساز یا فرهنگ ستیز» نوشته امیر نادری باروق با شمارگان هزار و ۱۰۰ نسخه، ۱۲۰ صفحه و بهای هفت هزار تومان از سوی نشر آریاگهر منتشر شده است. شبنم رازی شریف طراح جلد این کتاب است.

نظر شما