شناسهٔ خبر: 27835 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

اهدای جایزه «صلح و دوستی» در بخش ویژه پیامبر اعظم (ص) جشنواره فیلم وارش

به همت مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی و در آیین اختتامیه جشنواره بین‌المللی فیلم وارش، سه جایزه «صلح و دوستی» در بخش ویژه پیامبر اعظم (ص) به فیلمسازان برگزیده اهدا خواهد شد.

به گزارش فرهنگ امروز به نقل از تسنیم؛ مراسم اختتامیه هشتمین دوره جشنواره بین‌المللی فیلم وارش عصر فردا (پنجشنبه 2 بهمن‌ماه) در شهر بابل برگزار خواهد شد و از طرف این «مرکز»، به سه فیلمساز برتر بخش ویژه پیامبر اعظم (ص) این جشنواره، جایزه صلح و دوستی اهدا خواهد شد.

سیّدمحمدمهدی طباطبایی‌نژاد مدیرعامل مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی و از اعضای شورای سیاست‌گذاری هشتمین جشنواره وارش، در خصوص اهدای این جایزه‌ی ویژه اظهار داشت: «در ایامی که به نام آزادی، حرمت باورها و اعتقادات بیش از یک میلیارد مسلمان مورد تهاجم قرار می گیرد، این جشنواره با عنوان «صلح و دوستی» و به نام مبارک پیامبر اعظم (ص) متبرک شده است.»

وی ادامه داد: «پیامبر گرامی اسلام قله رفیع مهربانی و مظهر رأفت و مهرند. خواستیم در این ثواب شریک شویم و بهره ای از این امر مبارک ببریم. از همین رو مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی جوایز برگزیدگان این بخش جشنواره فیلم وارش را که به نام پیامبر بزرگ اسلام مزین شده است اهدا می‌کند. ضمن اینکه اهدا این جایزه در جشنواره‌ای که به «فرهنگ عامه» که ریشه در باورهای دینی و اعتقادی ما دارد می‌پردازد، یک توفیق است.»

مدیرعامل مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی با توجه به اتفاقات اخیر و اهانت صورت گرفته به ساحت مقدس پیامبر اعظم (ص) خاطرنشان کرد: «این روز‌ها شاهد رفتارهای غیرانسانی‌ای هستیم که با لباس تمدن، در کشورهای به اصطلاح داعیه‌دار آزادی جاری می‌شود؛ لذا این جایزه می‌تواند به نام صلح و دوستی پاسخی حداقلی و انجام وظیفه کوچکی از ما در قبال پیامبر مهر باشد.»

گفتنی است که داوری بخش پیامبر اعظم (ص) هشتمین جشنواره فیلم وارش برعهده هوشنگ مرادی‌کرمانی، جعفر صانعی‌مقدم و مهدی جعفری است.

نظر شما