شناسهٔ خبر: 27841 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

موفقیت ۷۰۰ میلیون دلاری سینمای فرانسه در سال ۲۰۱۴

«لوسی» لوک بسون به صنعت سینمای فرانسه کمک کرد تا در سال ۲۰۱۴ به موفقیت های تازه ای در سطح بین المللی دست پیدا کند.

به گزارش فرهنگ امروز به نقل از فارس؛ فروش بین المللی بلیط فیلم های فرانسوی در سال ۲۰۱۴،بیش از۱۱۲ میلیون قطعه بود. این رقم دو برابر رقم فروش بین المللی محصولات سینمای فرانسه در سال ۲۰۱۳ است. در این سال،فیلم های فرانسوی فروش ۵۰ میلیون قطعه بلیط سینماها را داشتند.

منابع رسمی در قرانسه می گویند فروش بین المللی «لوسی» به تنهایی حدود ۵۴ میلیون دلار بوده است. در سال ۲۰۱۳ فیلم «خانواده» لوک بسون با بازی رابرت دنیرو در سطح بین المللی به نمایش درآمد. اما این درام جنایت کارانه کمدی نتوانست تماشاگران زیادی را در کشورهای مختلف جهان جذب خود کند.

  فروش کلی جهانی فیلم های فرانسوی حدود ۷۴۲ میلیون دلار شد. این رقم در سال ۲۰۱۳ چیزی نزدیک ۳۴۶ میلیون دلار یود. در سال ۲۰۱۴ تعداد ۵۲۰ فیلم فرانسوی در کشورهای خارجی به نمایش درآمد و ۱۴ تای آن ها موفق به جذب بیش از یک میلیون تماشاچی شدند.

«گریس موناکویی» با بازی نیکول کیدمن هم یکی از این فیلم ها بود،که به صورت یک محصول مشترک سینمایی تولید شد. تحلیل گران اقتصادی سینما از رقم فروش فیلم های فرانسوی در سطح بین المللی در سال ۲۰۱۴ خشنود هستند و اظهار امیدواری می‌کنند در سال جدید میلادی، این رقم باز هم افزایش یابد.

 اما منتقدان سینمایی عقیده دارند فقط در صورت ساخته شدن فیلم هایی مثل «لوسی»، سینمای فرانسه می تواند در سطح بین المللی به چنین موفقیت هایی دست پیدا کند. خوش بینی صنعت سینمای فرانسه در سال جدید این است که «ربوده شده ۳» با بازی لیام نیسن، بتواند موفقیت های تازه ای نصیب آن ها کند. این فیلم هم اکنون با فروش خوبی روی پرده سینماهای کشورهای مختلف جهان است.

نظر شما