شناسهٔ خبر: 27842 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

بخش پاپ جشنواره موسیقی در استان‌ها اجرا نمی‌شود

به گفته دبیر اجرایی سی امین جشنواره موسیقی فجر، بخش پاپ در استان‌ها اجرا نمی‌شود و همچنین این امکان هست که استان البرز نیز میزبان جشنواره شود.

به گزارش فرهنگ امروز به نقل از مهر؛ علی ترابی درباره وضعیت برگزاری جشنواره موسیقی فجر در استان‌های تهران، گلستان، فارس، لرستان، کهگیلویه و بویراحمد، خوزستان و همدان گفت: انتخاب استان‌های میزبانی آثار شرکت‌کننده در سی‌امین جشنواره موسیقی فجر بنا به تقاضای اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی همان استان بوده است و بنابراین ضمانت های اجرایی هر گروه نیز در این مناطق انجام گرفته و ما هیچ مشکلی در زمینه لغو و یا برگزار نشدن کنسرت های جشنواره نخواهیم داشت.

به گفته وی، البته این استان ها نیز مناطقی هستند که تاکنون کمتر برای برگزاری کنسرت یا حضور نوازندگان خانم با مشکل رو به رو شده اند.

دبیر اجرایی سی امین جشنواره بین المللی موسیقی فجر توضیح داد: تمامی گروه‌هایی که خارج از بخش رقابتی جشنواره به استان ها برای اجرای برنامه دعوت شده اند گروه‌های بسیار خوب و ارزشمندی در حوزه موسیقی هستند که می توانند اجراهای خوبی را به مخاطبان شهرستانی که امکان حضور در تهران را ندارند عرضه کنند.

یک خبر خوب برای بعد از جشنواره

ترابی همچنین خبر داد: البته طبق مذاکرات اولیه ای که صورت گرفته قرار بر این است که یکی از نهادهای مناطق آزاد کشور بعد از پایان جشنواره میزبان تعدادی از گروه‌های شرکت کننده جشنواره در بخش های رقابتی و غیر رقابتی باشد که این موضوع هنوز قطعی نیست اما در هفته های آینده پیرامون آن اطلاع رسانی می شود.

پاپ فقط در تهران

وی ادامه داد: امسال گروه‌های موسیقی پاپ در بخش استانی جشنواره حضور ندارند و تنها در تهران به اجرای آثار خود می پردازند.

این مقام مسوول موسیقایی عنوان کرد: ممکن است طی روزهای آینده استان البرز هم به بخش استانی جشنواره افزوده شود که این موضوع نیز طی روزهای آینده اطلاع رسانی می شود. به هر ترتیب ما در این دوره از جشنواره تلاش کردیم که تمامی بخش های مختلف از جمله موسیقی نواحی حضور پر رنگ تری داشته باشند ضمن اینکه در بخش بین المللی نیز کوشیده ایم از هنرمندان کشورهای بیشتری میزبانی کنیم که امیدوارم بتواند مورد رضایت مخاطبان قرار گیرد.  ضمن اینکه بخش پاپ، بخش موسیقی کودکان، بخش استعدادهای درخشان و بخش نسلی دیگر نیز از جمله بخش های مختلف جشنواره امسال خواهد بود.

ترابی با بیان اینکه برنامه ریزی ها به سمتی است که همه سلایق از جشنواره موسیقی استفاده کنند، تاکید کرد: تمام سعی ما بر این است که جشنواره موسیقی فجر امسال در بهترین و با کیفیت ترین شکل ممکن برگزار شود و امیدوارم با این تلاش ها شاهد اتفاقات خوبی در این رویداد موسیقایی باشیم.

نظر شما