شناسهٔ خبر: 27852 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

«حباب معلق» وودی آلن همراه دو اثر جدید از نشر بیدگل به بازار آمد

«دراماتورژی چیست؟ دراماتورژ کیست؟» به کوشش محمدرضا خاکی و منصور براهیمی، «آنچه سینما هست» دادلی اندرو با ترجمه مجید اخگر و نمایشنامه «حباب معلق» وودی آلن با ترجمه بهرنگ رجبی، سه کتاب جدید نشر بیدگل است که به تازگی روانه کتابفروشی‌ها شدند.

به گزارش فرهنگ امروز به نقل از ایبنا؛ عماد شاطریان، مدیر نشر بیدگل گفت: کتاب‌های «دراماتورژی چیست؟ دراماتورژ کیست؟» مجموعه مقالات با گردآوری محمدرضا خاکی و منصور براهیمی، «آنچه سینما هست» دادلی اندرو و ترجمه مجید اخگر و نمایشنامه «حباب معلق» وودی آلن با ترجمه بهرنگ رجبی سه کتاب تازه نشر بیدگل است.

«حباب معلق» وودی آلن همراه دو اثر جدید از نشر بیدگل به بازار آمد

وی افزود: کتاب «دراماتورژی چیست؟ دراماتورژ کیست؟» هفتمین جلد از مجموعه کتاب‌های «تئاتر: نظریه و اجرا» این نشر است که زیر نظر علی اکبر علیزاد منتشر می‌شوند. بر اساس نیازسنجی که در نشر بیدگل صورت گرفت، مشخص شد که هیچ منبع مکتوبی برای واحد درسی «دراماتورژی» دانشجویان تئاتر وجود ندارد و این کتاب بر اساس این نیازسنجی منتشر شده است.

شاطریان در ادامه درباره کتاب «آنچه سینما هست» گفت: نویسنده این کتاب «دادلی اندرو» نظریه‌پرداز آمریکایی، یکی از مشهورترین مفسران فیلم در سطح جهان است و کتاب‌هایش معمولا به عنوان یک منبع درسی در دانشکده‌های سینمایی مورد استفاده قرار می‌گیرد. این کتاب در سال ۲۰۱۰ در آمریکا منتشر شد و اکنون ترجمه فارسی آن در دسترس مخاطبان ایرانی قرار گرفته است.

وی همچنین اظهار کرد: نمایشنامه «حباب معلق» نیز پنجمین جلد از مجموعه آثار وودی آلن در نشر بیدگل است. چهارمین جلد این مجموعه نیز کتاب «بی‌بال و پر»‌ با ترجمه نگار شاطریان بود که در بهار امسال (۱۳۹۳) به کتابفروشی‌ها آمد. این مجموعه بسیار پرمخاطب بود، به‌گونه‌ای که دو جلد نخستین آن یعنی «عوارض جانبی ۱» و «حالا بی‌حساب شدیم» اکنون به چاپ پنجم رسیده‌اند.

شاطریان گفت: در برنامه امسال (۱۳۹۳) ما انتشار چهار کتاب دیگر هم طراحی و پیش‌بینی شده است که امیدوارم تا آخر سال آنها را نیز منتشر و در اختیار علاقه‌مندان بگذاریم. «تنفس در هوای تئاتر»، «تئاتر مستند»، نمایشنامه «ویوپوینت» و «با گروتوفسکی» عناوین این چهار کتاب است.

«دراماتورژی چیست؟ دراماتورژ کیست؟» با شمارگان هزار و ۵۰۰ نسخه، ۴۶۲ صفحه و بهای ۲۸ هزار و ۵۰۰ تومان منتشر شده است.

کتاب «آنچه سینما هست» نیز با شمارگان هزار و ۵۰۰ نسخه، ۲۰۸ صفحه و بهای ۱۵ هزار و ۴۰۰ تومان روانه کتابفروشی‌ها شده است.

نمایشنامه «حباب معلق» نیز با شمارگان هزار نسخه، ۱۲۷ صفحه و بهای هفت هزار و ۵۰۰ تومان در دسترس مخاطبان قرار گرفته است. سیاوش تصاعدیان طراحی جلد و طراحی گرافیک این سه کتاب را بر عهده داشته است.

نظر شما