شناسهٔ خبر: 27859 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

پری صابری: تئاتر فجر ویترین داشته های کیفی نمایش ایران به جهان است

پری صابری کارگردان تئاتر ضمن تاکید بر افزایش کیفیت علمی و اجرایی آثار نمایشی کشور گفت: جشنواره تئاتر فجر با توجه به حضور نمایشگران بین المللی باید عالی ترین ویترین برای ارائه داشته های کیفی تئاتر ایران به هنرمندان جهان باشد.

به گزارش فرهنگ امروز به نقل از ایرنا؛ کارگردان نمایش «رستم و سهراب» افزود: برگزاری جشنواره تئاتر برای اعتلای این هنر در جامعه امری لازم و ضروری است چرا که گروه های شرکت کننده در آن طی یک بازه زمانی مشخص به محک توانایی های خود در تمام زمینه ها با سایر نمایشگران داخلی و خارجی می پردازند و به این واسطه می توانند نقاط ضعف و وقت خود را شناسایی کرده و به تقویت نقاط قوت و رفع ضعف های خود بپردازند.

وی ادامه داد: تئاترهنری زنده است که در تقابل با تماشاگر به رشد و بلوغ می رسد و وقتی به بهانه یک جشنواره، عده ای هنرمند با دغدغه مشترک افزایش کیفیت کار خود به مشاهده آثار سایر هنرمندان می نشینند به راحتی می توانند ضمن آموزش نکات راه های تقویت نمایش خود و در نتیجه نمایش کل کشور را شناسایی کنند.

کارگردان نمایش «شمس پرنده» با اعتقاد به اینکه سطح نمایش ایران از نظر تکنیکی و دانش روز این هنر در قیاس با کشورهای صاحب تئاتر کمی پایین تر است گفت: اما نباید از این نکته غافل شد که نوع نگاه و جهان بینی هنرمندان در قیاس با دیگر نمایشگران به دلیل غنای فرهنگی کشور ما بسیار متفاوت است.

وی ادامه داد: این تصور که ما در چنین جشنواره هایی صرفا باید با دیدن آثار بخش بین الملل به فراگیری هنر جدید تئاتر بپردازیم اشتباه است؛ چرا که در کنار این تعامل، هنرمندان کشورهای دیگر با حضور در جشنواره ای مانند تئاتر فجر از بسیاری خلاقیت ها و ظرفیت های هنرمندان ما برای تقویت نمایش های خود سود می برند.

صابری، جشنواره تئاتر فجر را ویترینی برای ارائه داشته های نمایش ایران به هنرمندان جهانی دانست و گفت: در این ویترین هر ساله باید ارائه خلاقیت ها و آثار کیفی به معنای مطلق آن باشیم تا در کنار فراگیری برخی نکات از نمایشگران خارجی حاضر در این رویداد داشته های خود را نیز به عنوان آموزه هایی به آنها عرضه کنیم، چرا که تئاتر ایران از نظ محتوایی و مفهومی در تمام جهان می تواند هنری صاحب عقیده و تفکر باشد.

سی و سومین جشنواره بین المللی تئاتر فجر از امروز (اول بهمن ماه) تا 12 بهمن ماه در تهران برگزار می شود.
 

نظر شما