شناسهٔ خبر: 27869 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

مجموعه نشست‌های «کتاب و انقلاب اسلامی» در «ایبنا» کلید خورد

مجموعه نشست‌هایی با عنوان «کتاب و انقلاب اسلامی» در اتاق گفت‌وگوی خبرگزاری کتاب ایران از ابتدای هفته کلید خورد. در این هفته سه تن از پژوهشگران حوزه انقلاب اسلامی در برنامه گفت‌وگو با خبرنگاران گروه تاریخ و سیاست ایبنا شرکت کردند.

به گزارش فرهنگ امروز به نقل از ایبنا؛ در این هفته مجموعه گفت‌وگوهایی با عنوان «کتاب و انقلاب اسلامی» در اتاق گفت‌وگوی ایبنا برگزار شد و سه تن از پژوهشگران حوزه انقلاب اسلامی در این مجموعه حضور یافتند و درباره فعالیت‌هایی که در زمینه آثار مکتوب و تاریخ شفاهی انقلاب داشتند، دیدگاه‌هایشان را ارائه دادند.
مجموعه نشست‌های «کتاب و انقلاب اسلامی» در «ایبنا» کلید خورد
حجت‌الاسلام سعید فخرزاده، مدیر واحد تاریخ شفاهی حوزه هنری نخستین فردی بود که میهمان اتاق گفت‌وگو شد و درباره اسناد تاریخی سخن گفت. وی به این نکته اشاره کرد که ما قانونی برای آزادسازی اسناد تاریخی در ایران نداریم.

میرزا باقر علیان‌نژاد، پژوهشگر مجموعه ۱۴ جلدی «روزشمار انقلاب اسلامی» نیز درباره ویژگی‌های این مجموعه سخن گفت و به این نکته اشاره کرد که دفتر ادبیات انقلاب اسلامی دیدگاه سیاسی ندارد و این مجموعه انقلابی را بر اساس اسناد تاریخی و نشریه‌های معتبر تدوین کرده است.

حسن بهشتی‌پور، تحلیلگر مسائل سیاسی منطقه اوراسیا و ناظر کیفی مجموعه تاریخ شفاهی و تصویری ایران معاصر نیز درباره  این مجموعه تاریخی سخن گفت. وی با اشاره به دیدگاه‌های رجال سیاسی دوره پهلوی گفت که در این مجموعه امانت‌داری رعایت شده و سخنان آن‌ها نقد نشده بلکه نقل‌شده است.
 
هفته آتی نیز این نشست‌ها ادامه دارد و مجموعه گفت‌وگوها  در ایام دهه فجر انقلاب اسلامی منتشر می‌شوند.
 

نظر شما