شناسهٔ خبر: 27871 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

انتشارات حکمت با کتاب‌های جدید به کتابفروشی‌ها می‌آید

محمدحسین غفاری، مدیر انتشارات حکمت می‌گوید در آذرماه دو کتاب جدید را منتشر می‌کند. این ناشر همچنین از چاپ جلد پانزدهم «دایرةالمعارف شیعه» و جلد سوم «دایرةالمعارف قرآن لیدن» تا پایان امسال خبر داد.

به گزارش فرهنگ امروز به نقل از ایبنا؛ مدیر انتشارات حکمت درباره جدیدترین آثار در دست انتشار این مرکز گفت: «شرح حرکت اسفار» عنوان مجموعه درسگفتارهای آیت‌الله مهدی حائری یزدی است که توسط پرویز پویان ــ یکی از شاگردان آن استاد فقید ــ در قالب کتابی جمع‌آوری شده است و تا پایان آذرماه منتشر می‌شود.
انتشارات حکمت با کتاب‌های جدید به کتابفروشی‌ها می‌آید/ از شرح حرکت اسفار تا جلد سوم دایرةالمعارف قرآن لیدن
وی ادامه داد: همچنین کتاب «فلسفه تحلیلی» با ترجمه جلال پیکانی دیگر اثری است که از سوی انتشارات حکمت در ماه جاری منتشر می‌شود. این انتشارات علاوه بر این اثر در نظر دارد تا پایان سال جاری جلد پانزدهم دایرةالمعارف شیعه را نیز منتشر کند.

غفاری، از انتشار جلد سوم دایرةالمعارف قرآن لیدن خبر داد و گفت: دو مجلد از این دایرةالمعارف به چاپ رسیده و جلد سوم آن در دست ویراستاری است و به‌زودی به اتمام می‌رسد. این مجلد که حروف «د» تا «ش» را دربرگرفته است، توسط گروهی از مترجمان به فارسی ترجمه شده و سپس گروه ویراستاران به سرپرستی حسین خندق‌آبادی کار خود را آغاز می‌کنند. در حال حاضر نیمی از ویرایش مجلد سوم این دایرةالمعارف انجام شده و چاپ آن تا پایان سال جاری خواهد بود.

مدیر انتشارات حکمت در بخش دیگری از سخنانش از تازه‌ترین آثار منتشرشده این انتشارات در آذرماه خبر داد و گفت: کتاب «شهید ثانی و نقش وی در تحولات دینی عصر نخست صفویه» نوشته محمد کاظم رحمتی از سوی نشر بصیر وابسته به انتشارات حکمت منتشرشده است. این نوشتار تلاشی برای بررسی نقش عالمان عاملی در تحولات دینی عصر صفویه و به نحو کلی‌تری مناسبات دین و دولت در دوره نخست صفویان با تکیه بر زندگی و تألیفات عالم برجسته عاملی، زین‌الدین بن علی عاملی ــ شهید ثانی ــ است.

وی یادآور شد: کتاب «معنای زندگی» نوشته جان کاتینگهام به ترجمه امیرعباس زمانی و جلد سوم «تاریخ فلسفه راتلج» به ترجمه بهنام اکبری از دیگر آثار تازه‌منتشرشده انتشارات حکمت در آذرماه 1393 است.

نظر شما