شناسهٔ خبر: 27907 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

اقدام ناشر ژاپنی برای چاپ تصاویرموهن شارلی ابدو در یک کتاب

انتشارات «دایسان شوکان» ، کتابی 64 صفحه‌ای حاوی تصاویر موهن مجله شارلی ابدو فرانسوی را منتشر خواهند کرد.در همین حال مسلمانان مقیم ژاپن در اقدامی اعتراضی جلوی دفتر روزنامه «توکیو شیمبون» تجمع کرده و اقدام این نشریه در چاپ تصاویر شارلی ابدو را محکوم کردند.

به گزارش فرهنگ امروز به نقل از ایبنا؛ «آکیرا کیتاگاوا» مدیر انتشارات دایسان شوکان تصمیم گرفته کتابی شصت‌وچهار صفحه‌ای را درباره وقایع حمله به مجله شارلی ابدو،در کنار تصاویر توهین‌آمیز به پیامبر عظیم‌الشان اسلام را منتشر کند. این کتاب دهم فوریه راهی بازار می‌شود.
اقدام وقیحانه ناشر ژاپنی برای چاپ تصاویرموهن شارلی ابدو در یک کتاب
این ناشر ژاپنی در اظهار وقیحانه خود روز چهارشنبه گفت قصد دارد موضوع طنز و آزادی بیان را در اسلام به چالش بکشاند و به همین خاطر ۴۰ کاریکاتور موهن را در این کتاب به تصویر خواهد کشید.

این ناشر رابطه چاپ این کتاب و گروگان گرفته شدن دو ژاپنی توسط داعش را رد کرد.

در همین حال پلیس ژاپن از ناشر خواسته تا جزییات بیشتری از کتاب را در اختیار مقامات دولتی قرار دهد و تدابیر امنیتی جلوی دفتر مرکزی انتشارات «دایسان شوکان» در مرکز توکیو گسترش‌یافته است.

روزنامه توکیو شیمبون در اقدامی جداگانه علیه مسلمانان تصاویر چاپ‌شده در شارلی ابدو (شماره‌های ۱۳ و ۱۴ نشریه فرانسوی) را باز نشر کرده و باعث عصبانیت مسلمانان و تجمع مسلمانان جلوی دفتر این روزنامه در توکیو شد.

مسلمانان اقدام توکیو شیمبون را توهین به مسلمانان تلقی کرده و خواستار عذرخواهی رسمی این روزنامه شدند. این روزنامه نیز پاسخ داده است که توهینی نکرده و سعی کرده بین آزادی بیان! و مذهب! تعادل برقرار کند!

نظر شما