شناسهٔ خبر: 27911 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

گران ترین نقشه و بزرگترین اطلس در فروشگاه گیتاشناسی

مهدی یوسفی، مدیر فروشگاه موسسه جغرافیایی و کارتوگرافی گیتاشناسی گفت: در این فروشگاه گرانترین نقشه نهایتا 30 هزار تومان و بزرگترین اطلس 65 هزار تومان به فروش می‌رود.

به گزارش فرهنگ امروز به نقل از ایبنا؛ مهدی یوسفی، مدیر فروشگاه موسسه جغرافیایی و کارتوگرافی گیتاشناسی درباره محصولات این فروشگاه اظهار کرد: در این فروشگاه حدود ۶۰۰ تا ۷۰۰ نقشه، اطلس و کتاب‌های نجومی وجود دارد. گرانترین نقشه نهایتا ۳۰ هزار تومان و بزرگترین اطلس ۶۵ هزار تومان به فروش می‌رود.

وی افزود: کتاب «چهره ايران: راهنمای گردشگری استان‌های ايران» که امسال منتشر شد، کتاب جامع و کاملی به‌شمار می‌آید که به نسبت سایر کتاب‌های چاپ‌شده این موسسه با استقبال بسیار خوبی برخوردار شده است.

مدیر این فروشگاه تصریح کرد: من با سابقه ۱۰ سال کار در این فروشگاه شاهد آن هستم که پیش از این فروش کتاب‌ها و نقشه‌ها بسیار خوب بود اما در حال حاضر، فروش آنها به دلیل اطلاعات اینترنتی و مشکلات اقتصادی مردم بسیار ضعیف شده است؛ چرا که در حال حاضر، هر فردی با هر سوال نجومی که روبه‌رو شود، می‌تواند با مراجعه به اینترنت همه چیز را جست‌وجو کند. حتی میزان درخواست مدارس و سازمان‌های دولتی که در سال‌های اخیر با شروع سال تحصیلی خواستار ۵۰ تا ۱۰۰ نقشه و اطلس برای دانش‌آموزان بودند، بسیار کاهش یافته است.

وی در ادامه درباره سوالی مبنی بر اینکه تغییرات نقشه‌ها و اطلس‌ها به چه صورت است؟ گفت: بعضی از نقشه‌ها و اطلس‌ها هر ساله باید به روز شوند. به‌ویژه اطلس راه‌ها برای مسافران نوروزی و نقشه‌های ایران و تهران که سال به سال اطلاعات آنها به روز ‌می‌شوند.
 
درباره موسسه جغرافیایی و کارتوگرافی گیتاشناسی

موسسه جغرافیایی و کارتوگرافی گیتاشناسی موسسه‌ای خصوصی است که در سال ۱۳۵۱ تاسیس و نخستین اثر خود را با انتشار نقشه‌ای به زبان انگلیسی از شهر تهران، ارائه کرد و با انتشار بیش از هزار و ۱۰۰ اثر به یکی از مراجع مهم جغرافیایی ایران تبدیل شده و آثار متنوعی را در عرصه جغرافیا و رشته‌های مرتبط به چاپ می‌رساند.

موسسه گیتاشناسی به دنبال نوزده سال حضور پیگیر در تمامی نمایشگاه‌های بین‌المللی کتاب، در اردیبهشت‌ماه ۱۳۸۵ به عنوان ناشر نمونه برگزیده شد. در آبان‌ماه همین سال نمایشگاه و فروشگاه مرکزی گیتاشناسی در خیابان کریم خان زند نیز آغاز به کار کرد و امکان عرضه محصولات گیتاشناسی خود را  گسترش داد.

نظر شما