شناسهٔ خبر: 27931 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

شعر و داستان ایرانی در «آمازون»

تعدادی از کتاب‌های ادبیات و فرهنگ ایران به‌تازگی در سایت تهیه‌ی کتاب «آمازون» عرضه شده است.

به گزارش فرهنگ امروز به نقل از ایسنا؛ سایت ایرانی iiketab در تازه‌ترین ارایه، تعدادی از آثار منتشرشده به زبان فارسی را برای دسترسی مخاطبان خارج از کشور، در سایت آمازون عرضه کرده که علاوه بر داستان و شعر، آثاری در زمینه‌ی تاریخ، فرهنگ و هنر سنتی و اطلس‌های ایران را نیز در بر می‌گیرد.

در حوزه‌ی ادبیات و در حوزه‌ی شعر، مجموعه‌های «با مادرم همراه» اثر سیمین بهبهانی و «اصلا مهم که نیست» از علیرضا بهرامی و در حوزه‌ی داستان نیز رمان «دالان بهشت» نوشته‌ی نازی صفوی در میان این کتاب‌ها دیده می‌شوند.

 

پیش‌تر نیز کتاب‌های «با چراغ و آینه»، «درویش ستیهنده» و «رستاخیز کلمات» از محمدرضا شفیعی کدکنی، «سال بلوا» و «سمفونی مردگان» اثر عباس معروفی، «خاله‌بازی» و «بازی آخر بانو» نوشته‌ی بلقیس سلیمانی، «آبی‌تر از گناه» به‌قلم محمد حسینی، «حیاط خلوت» اثر فرهاد حسن‌زاده، «خط تیره آیلین» نوشته‌ی ماه‌منیر کهباسی، «مونالیزای منتشر» اثر شاهرخ گیوا، «شروع یک زن» از فریبا کلهر و «دا» از سیده زهرا حسینی، توسط این سایت ایرانی در سایت جهانی آمازون عرضه شده است.

«اطلس کوه ها و غارهای ایران»، «اصفهان، سرای هزارنقش»، «گیلان، میراث سبز ایران»، «رؤیت هلال» و «کهن‌دیار»، آخرین کتاب‌های عرضه شده توسط آی‌آی‌کتاب در آمازون است که اعلام کرده: «در حال حاضر این امکان فراهم شده است که کتاب‌های فارسی با حروف فارسی و توضیحات فارسی در این سایت قرار داده شده و در معرض دید ایرانیان خارج از کشور قرار گیرد. اگر چه این کار قبلا به‌طور جسته و گریخته و معمولا به‌صورت غیرحرفه‌ای انجام گرفته بود ولی همواره فروشنده‌ها در خارج از کشور قرار داشته و از داخل ایران پشتیبانی نمی‌شدند. در نتیجه نه استقبال جدی از این کار می‌شد و نه ناشران تمایلی به انجام این کار داشتند.

در حال حاضر این امکان فراهم شده تا ایرانیان خارج از کشور در همه ایالت‌های آمریکا و همچنین اروپا از طریق سایت آمازون در شعبات آمریکا، آلمان، فرانسه به تولیدات فرهنگی کشورمان دسترسی داشته و از این امکان فرهنگی بهره ببرند. ضمن آن‌که با ارایه کلمات کلیدی امکان دسترسی مخاطبان به کتاب مورد نظر در جست‌وجوهای داخل آمازون سریع‌تر شده، خریداران راحت‌تربه نتیجه برسند».

نظر شما