شناسهٔ خبر: 27993 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

آرزوی بیست‌ساله اسکورسیزی محقق شد

مارتین اسکورسیزی فیلمساز کهنه کار نیویورکی می‌گوید با تامین شدن سرمایه تولید «سکوت»، انتظار بیست ساله وی به پایان رسید.

به گزارش فرهنگ امروز به نقل از فارس؛ ، اهل فن می‌گویند طنز ماجرا در این است که سرمایه این فیلم، از سوی منابع غیرآمریکایی تامین شده است.

 دو شرکت فیلم سازی مستقل اروپایی فابریکا د سینه و شارپ سوارد فیلمز، سرمایه فیلم تازه اسکورسیزی را تامین می‌کنند، اما هنوز رقم دقیق هزینه های تولید این درام پرتنش تاریخی، به صورت رسمی اعلام نشده و کسی خبر از آن ندارد. این در حالی است که کمپانی پارامونت امر توزیع فیلم را به عهده گرفته است.

اسکورسیزی می‌گوید: «بیش از دو دهه است که می خواهم «سکوت» را بسازم و ساخت آن، آرزوی دیرینه ام بوده است.این رویا بالاخره به واقعیت پیوست.برای من این مثل یک ماجراجویی هیجان انگیز و نفس گیر است.» کلید فیلمبرداری «سکوت» سی ام ژانویه در لوکیشن های کشور تایوان زده می شود.

لیام نیسن، اندرو گارفیلد، آدام درایور و تادانابو آسانو بازیگران اصلی این فیلم هستند. فیلم نامه اقتباسی «سکوت» براساس نوول پرخواننده ای به همین نام اثر شوساکو اندو نوشته شده است. داستان این نوول در قرن هفدهم میلادی در ژاپن اتفاق می‌افتد. این نوول در باره سفر دو میسیونر مذهبی پرتغالی به ژاپن دوران فئودالیزم برای تبلیغ مذهبی در بین دهقانان این کشور و مشکلاتی است که پیش روی این دو کشیش قرار می‌گیرد. فیلم نامه اقتباسی فیلم را هم کار قدیمی اسکورسیزی،جی کاکز نوشته است.

قرار است نسخه ترجمه شده انگلیسی  زبان کتاب اندو، در انگلستان منتشر شود. این کتاب با مقدمه ای از اسکورسیزی روی پیش خوان کتاب فروشی ها قرار خواهد گرفت.

نظر شما