شناسهٔ خبر: 28011 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

پروژه فریده سخایی‌فر توجه منتقدین را جلب کرد

فریده سخایی‌فر با حضور و نمایش آثارش در یکی از نمایشگاه‌های نیویورک توانسته توجه منتقدان آمریکایی را به آثار خود جلب کند.

به گزارش فرهنگ امروز به نقل از هنرآنلاین؛ این هنرمند جوان از سال گذشته با گرد‌آوری یک مجموعه متنوع و پراکنده از آثار خود و سفر به مناطق مختلف، سعی داشته تا با نمایش این آثار، راهش را به دنیای حرفه‌ای و بازار هنر بیابد. حضور مستمر او در نمایشگاه‌های مختلف و مسابقات گوناگون داخلی و بین‌المللی همگی گواه این حرکت سخائی‌فر بوده‌اند.

سخائی‌فر دانش‌آموخته‌ی دانشگاه آزاد هنر و معماری تهران است و از سال 1390 که برای تحصیل به دانشگاه کورنل آمریکا رفته، در شهر نیویورک ساکن است.

 

او در ادامه راه خود مجموعه‌ای از عکس‌های کارگران را در محیط کارشان فراهم آورده که همگی حول ایده‌ی اصلی "کارگران عکاس" شکل گرفته و همین ایده هم مورد توجه منتقد گاردین قرار گرفته است. این رسانه‌ی معتبر با نشانه رفتن تلاش عکاس برای برداشتن فاصله‌ی میان دوربین و کارگران در ستون خود نوشته: "همیشه و در تمامی عکس هایی که از کارگران می‌بینیم، بیگانگی عمیقی بین خود کارگر/سوژه و دوربین/بیننده احساس می‌شود. دوربین با کارگر یکی نمی‌شود، از او فاصله دارد و کارگر هم قویا این را می‌داند و تا آخرین لحظه آن را به‌چشم یک وسیله‌ی تجملی می‌بیند. سخائی‌فر تلاش کرده تا با دادن سیم شاتر به دست خود کارگران و تفویض اختیار برای انتخاب لحظه‌ی گرفتن عکس، آن‌ها را در تولید اثر شریک کند. به این شکل است که گویی غبار بیگانگی از جلوی چشم سوژه‌ها رفته و خنده‌هایشان به دوربین دلنشین‌تر است."

 

سخائی‌فر پس از اتمام دوره نمایش آثار خود در "کت‌هاوس فیونرال" بروکلین نیویورک در 26 بهمن ماه جاری، به "یو رتراکتو"ی بارسلونا در اسپانیا خواهد رفت و البته امسال حضور در حراج "الوان" نیویورک را هم با همین مجموعه در برنامه خود دارد.

نظر شما