شناسهٔ خبر: 28013 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

چاپ کتابی از چهلتن پس از 9 سال

امیرحسن چهلتن گفت پس از 9 سال مجموعه داستان «چند واقعیت باورنکردنی» نخستین کتاب اوست که در ایران به چاپ رسیده است.

به گزارش فرهنگ امروز به نقل از ایسنا؛ گفت: چند وقت پیش بالأخره پس از شش ماه مجوز انتشار مجموعه داستان «چند واقعیت باورنکردنی» از سوی اداره کتاب وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی صادر شد و این کتاب از سوی انتشارات نگاه به چاپ رسید. البته کتاب هنوز در چاپخانه است و مجوز توزیع و پخش آن به دست ما نرسیده است.

چهلتن درباره این کتاب توضیح داد: سبک و سیاق داستان‌های این کتاب در ایران جدید است و تا به حال سابقه‌ نداشته است. کتاب شامل 10 داستان بود ولی چون مطمئن بودم که چهار داستانش مجوز نمی‌گیرد تنها شش داستان آن را برای کسب مجوز سپردم که به آن‌ها هم ایرادهای غیرمنطقی‌ای گرفتند. نمونه آن هم ایراد به عبارت «زندگی مخفی چریکی» بود که به به یکی از داستان‌های قبل از انقلاب مربوط می‌شد.

او درباره نوع اعلام اصلاحیه‌ها از سوی اداره کتاب وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی به مؤلف یا ناشر نیز گفت: در گذشته ایراد‌ها به صورت شفاهی به ما منتقل می شد ولی در دوره جدید این ایراد‌ها در یک سربرگ با مهر اداره کتاب به دست ما می‌رسد. اما درباره کاهش مدت بررسی کتاب‌ها و تعیین تکلیف آن‌ها ‌هنوز اتفاقی نیفتاده و نمونه آن هم همین کتاب است که گرفتن مجوز آن شش ماه طول کشید.

169-11.jpg

این نویسنده اظهار کرد: آخرین کتابی که از من به فارسی منتشر شده مربوط به سال 1384 است. این در حالی است که در این مدت سه‌گانه‌ام درباره تهران با ترجمه آلمانی در خارج از کشور به چاپ رسیده‌ است.

به گفته او، قرار است رمان‌های «اصفهان» و «سپیده‌دم ایرانی» او نیز که به زبان آلمانی ترجمه شده‌اند در سال جاری میلادی در آلمان منتشر شوند. مجموعه‌های «صیغه»، «دیگر کسی صدایم نزد»، «ساعت پنج برای مردن دیر است» و رمان‌های «تالار آیینه»، «مهر گیاه» و «عشق و بانوی ناتمام» از دیگر آثار منتشرشده‌ این نویسنده‌اند.

نظر شما