شناسهٔ خبر: 28173 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

«بخارا» به ایستگاه یکصد و سه رسید

مجله فرهنگی و هنری «بخارا» با انتشار یادنامه استاد محمدعلی جمال‌زاده، داستان‌نویس فقید ایرانی به شماره یکصد و سه رسید.

به گزارش فرهنگ امروز به نقل از ایبنا؛ جدیدترین شماره «بخارا» با انتشار آثاری از دکتر محمدرضا شفیعی ‌کدکنی، محمدرضا باطنی، ژاله آموزگار، داریوش شایگان، محمود دولت آبادی، کامران فانی، محمود امیدسالار، مسعود میرشاهی و دیگر اندیشمندان و همچنین معرفی چندین کتاب منتشر شد.
 
 علاقه‌مندان در ابتدای مطالعه این مجله و در بخش نقد ادبی، مقاله «فرم چیست؟» به قلم دکتر محمدرضا شفیعی کدکنی را از نظر می گذرانند.

 «زبان و نظریه ارتباط» عنوان مقاله دیگری است که در بخش « زبانشناسی» از سوی دکتر محمدرضا باطنی در این شماره منتشر شده است.
 
ژاله آموزگار، استاد زبان‌های باستانی دانشگاه تهران در مقاله‌ای با عنوان « اشاره به نیروهای فراسویی در استوانه کورش و سنگنوشته‌های هخامنشی» به برسی این موضوع در ایران باستان پر داخته است که خواندگان می‌توانند این مقاله را در بخش تاریخ این مجله مطالعه کنند.


«درباره خاطرات سایه»، «دیوان عطار»، « در عالم رفاقت» و «خون و تعلق» از جمله کتاب‌های معرفی و نقد شده در جدیدترین شماره «بخارا» است.


 
در بخش تاریخ نشر در ایران، خوانندگان می‌توانند بیست و هشتمین بخش از تاریخ نشر ایران را به قلم دکتر عبدالحسین آذرنگ مطالعه کنند و در ادامه نیز یادداشت‌های فیس‌بوکی دکتر نصرالله پورجوادی را از نظر بگذرانند.

در بخش یادنامه «محمدعلی جمال‌زاده» آثاری از  استاد ایرج افشار ، محمدابراهیم باستانی پاریزی، مینو مشیری و حسن میرعابدینی منتشر شده است.
 
در ادامه این بخش نامه‌های محمدعلی جمال‌زاده به علی دهباشی در کنار مطالبی از همایون کاتوزیان و گزارش شب محمدعلی جمال‌زاده به چاپ رسیده است.

                                                                                                                    
«اوراق پریشان»، «آویزه»، «یاد یار مهربان» و نوشتارهایی از دکتر ایرج پارسی‌نژاد، دکتر نیر طهوری، حورا یاوری، حامد فولادوند و محمد‌منصور هاشمی درباره کتاب «پنج اقلیم حضور» اثر دکتر داریوش شایگان از دیگر بخش‌های شماره جدید «بخارا» است.

یکصد و سومین شماره «بخارا» با سردبیری علی دهباشی منتشر شده است.

علاقه‌مندان می‌توانند این مجله فرهنگی و هنری را به قیمت پانزده هزار تومان از کتابفروشی‌ها و روزنامه‌فروشی‌های معتبر تهیه کنند.

نظر شما