شناسهٔ خبر: 28352 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

انتشارات «نگاه معاصر» پنج کتاب تاریخی و سیاسی در دست چاپ دارد

اکبر قنبری، مدیر مسئول انتشارات «نگاه معاصر» از چاپ و انتشار پنج عنوان کتاب تاریخی و سیاسی خبر داد و گفت: «دو مکتوب تاریخی در واکاوی اختلافات درونی بهاییان»، «تاملاتی بر انقلاب در فرانسه» و «دین، قانون پیدایش فکر مشروطه» عناوین برخی از این کتاب‌ها هستند.

به گزارش فرهنگ امروز به نقل از ایبنا؛ مدیر مسئول انتشارات «نگاه معاصر» اظهار کرد: از ابتدای سال جاری تاکنون حدود 17 عنوان کتاب در حوزه‌های بینش معنوی، تاریخ سیاسی، اندیشه سیاسی و فرهنگ معاصر از سوی این انتشارات به چاپ رسیده است.

همچنین این ناشر داخلی به کتاب‌هایی که در دست انتشار دارد اشاره کرد و افزود: «دو مکتوب تاریخی در واکاوی اختلافات درونی بهاییان»، «تاملاتی بر انقلاب در فرانسه»، «عوامل ناشناخته انقلاب روس»، «کالبدشکافی چهارانقلاب رنگی: صربستان، گرجستان، اوکراین، قرقیزستان» و «دین، قانون پیدایش فکر مشروطه» عناوین کتاب‌هایی است که به زودی منتشر می‌شوند.

وی سپس به توضیح هر یک از کتاب‌ها پرداخت و درباره کتاب «دو مکتوب تاریخی در واکاوی اختلافات درونی بهاییان» گفت: این کتاب نوشته لیلا چمن‌خواه است و به بررسی، بازخوانی و واکاوی دو سند تاریخی درباره اختلافات بهایی‌ها پرداخته است. این کتاب، در حقیقت سومین کتاب لیلا چمن‌خواه در پی تالیف و ترجمه دو کتاب‌ «بهاییت و رژیم پهلوی» و «انشعابات و ادعاهای رهبری در بابیت» در زمینه بهایی‌هاست.

وی همچنین درباره کتاب «تاملاتی بر انقلاب در فرانسه» توضیح داد: این کتاب مهم‌ترین متن کلاسیک «ادموند برک» در زمینه محافظه‌کاری است. کتابی که مانیفست محافظه‌کاران تلقی می‌شود.

به گفته قنبری «کالبدشکافی چهار انقلاب رنگی: صربستان، گرجستان، اوکراین، قرقیزستان» کتابی است که در آن زهره دیانی‌نژاد به مطالعه و بررسی تطبیقی انقلاب‌های رنگی معاصر این چهار کشور بر اساس مدل «کرین برینتون» پرداخته است.

مدیر مسئول انتشارات «نگاه معاصر» سپس به کتاب دیگری با عنوان «دین، قانون پیدایش فکر مشروطه» اشاره کرد و در توضیح آن گفت: این کتاب با تالیف «برایان تیرنی» و ترجمه حسین بادامچی و محمد راسخ به بررسی جدال کلیسا و دولت در بازه زمانی 500 سال میلادی یعنی از سال 1150 تا 1650 میلادی می‌پردازد و به دنبال ارائه این روایت است که چگونه از درون این نزاع‌ها، تفکر مشروطه‌خواهی پیدا شد و به سایر نقاط جهان سرایت کرد.

وی همچنین در توضیح آخرین کتاب با عنوان «عوامل ناشناخته انقلاب روس» نوشته «نیکلای بردیانف» با ترجمه رضا وسمه‌گر بیان کرد: بردیانف یکی از متفکران و فیلسوفان روسی است که از وی تاکنون بیشتر از یک کتاب در ایران چاپ نشده است. این در حالی‌ است که وی در غرب نویسنده مشهوری است اما در ایران به او ‌توجهی نشده و پس از چاپ نخستین کتاب در حدود سال 1357، این جدیدترین کتابی است که از وی در ایران منتشر می‌شود.

نظر شما